Gå til innhold

Hva syns dere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4 år satt ved middagsbordet hjemme hos sin far og var tydelig betuttet. Han lurte på hva som var galt, og da kom det:

Noen små tupper i barnehagen hadde sagt at hun hadde stygge klær på seg.

Nå skal ikke jeg si at dette er et vedvarende problem og lage en krise av det, men jeg tenker bare : HJELPE MEG!! Disse barna er 4 og 5 år. Er det ikke LITT tidlig å begynne å kommentere klærene andre har på seg??!!

Nå skal det sies at vår datter har helt vanlige, moderne klær. De stikker seg ikke ut verken i den ene eller den andre veien.

Hva er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min datter gikk på barne hagen, hadde vi også dette problemet. Hun nektet å ha på seg enkelte klær fordi de andre barn i bhg ertet eller kom med kommentarer. Jeg snakket med andre foreldre om det, og det viste seg at det var flere som hadde unger som hadde fått kommentarer. Vi tok det opp med barnehagen, som lovet å gjøre noe med det. De gjorde det på det viset at de laget en "holdningskampanje" Alle skal få lov til å ha på det de liker best, og ingen skal si at de har stygge klær. Det fungerte!

Skiftet barnehage pga. flytting og i den nye var det aldri noe problem.

Vil råde deg til snakke med barnehagen hvis jenta di har problemer. Kanskje er det flere barn som har opplevd det samme, og kanskje er det noe bhg trenger å ta tak i. Lykke til:-)

Skrevet

Håper barnehagen tar tak i dette. Litt tidlig å utsette barna for press av denne typen allerede i barnehagen. Godt forslag fra forrige innlegg!

I "vår barnehage" har jeg ikke opplevd dette, har to barn. Har kanskje noe å si at det er en kommunal barnehage med allverdens unger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...