Gå til innhold

Få litt fart på sakene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd for å få litt fart på sakene?

eller for å få tia til å gå litt fortere?

har igjen ca 30 dager, men jeg er helt klar nå altså...ahh... jeg vet han kommer når den vil selv, men... tia går så sakte... noen andre som er kommet like langt?

er litt.....anonym idag...=)

unnskyld meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! Jeg har 29 dager igjen og synes det kunne passet bra med fødsel i løpet av denne uken! hehe, men så enkelt er det vel ikke.. Jeg skal ikke gjøre NOEN ting i dag...for mine dager går som regel unna av seg selv, men vask ned huset/leiligheten så går dagen og samtidig KAN det jo sette igang...!?!? (det var vel dagens kjedeligste tips, men, men.. heheh)

Skrevet

jo takk =) men du...nå har det seg slik at jeg vasker nesten hver dag, tørker støv, rydder og styrer hele tiden..og jeg tror han trives bare enda bedre inni der når jeg gjør dette...hehe..han blir så rolig da så.... hehe... =) trenger sårt noen forslag nå...jeg er helt klar!!

Min første sønn kom to uker før, tror dere at denne gutten også vil komme ut før da eller??

Skrevet

åja, hehe, nei da må du nok finne på noe nytt.. Gjør som meg, sett deg ned og spis hele dagen! det er planen min i dag..hehe.. De sier jo ofte det at nå første har kommet før er det vel større sjanse for at man IKKE går over termindato, men det og kan jo skje, greit å være forberedt på det da så du ikke blir klin koko HVIS du må gå over, hehe..:-) Håper at noen andre kan komme med forslag her..

Skrevet

Ikke for å være kjip altså, men....Du har igjen 30 dager?? Og syns tia går sakte? jeg skjønner på en måte det, jeg har jo egentlig syns at hele svangerskapet har gått sakte, men når du begynner å snakke om få fart på sakene så tidlig, syns jeg det er litt drøyt. Du er jo ikke fødeklar en gang, og det er uten tvil best for babyen å være i magen din litt lengre. Når du kommer til at du har igjen to uker, da syns jeg det er greit at du begyner å tenke sånn, for både to uker før og etter regnes jo som til termin. Men for all del, forstår at du er lei! Håper bare du klarer å motivere deg selv litt lengre, for jeg skal love deg at det blir værre og værre og kjedeligere og kjedeligere å vente! Overtid er IKKE gøy! Lykket til.-)

Skrevet

Ikke ha for store forhåpninger du! Jeg fødte min første 17 dager før termin, min andre 3 dager over og nå er jeg 3 dager til termin.....

Det har nok ingenting å si...

Men du er nok litt tidlig ute med å ønske at noe skal skje ennå!!

Skrevet

Hei jeg svarer på denne jeg siden jeg har svart tidligere til anonym hl her og jeg har 29 dager igjen og også ikke hadde hatt imot fødsel nå! Dagene mine går fort, men kroppen min har det IKKE bra nå. Alle kropper er forskjellige og ikke alle KAN gå helt til termin av hensyn til mors fysiske tilstand! Forrige svangerskap på denne tiden ble jeg henvist til forsløsning/igangsetting grunnet det ble for tungt og mye for kroppen min! Synes det er endel hysteri her vedrørende å bli født noe før enn akkurat innenfor de 2 ukene før og etter termin! Det ER en GRUNN for at fødsel IKKE blir STOPPET etter uke 34!!!! Da klarer babyen seg UTMERKET ute av magen! Jeg har MYE prematurbabyer i familien og vennekretsen, noen født uke 26 og noen uke 28, 30 og 32! DA er det verre! Men etter uke 34 er det INGENTING i veien for å ønske at det kan skje noe snart!

Men det skal dere ha dere som ikke ønsker fødsel før terminen er der, MEN jeg er sikker på dere har hatt et nokså "lett" svangerskap i forhold til oss som begynner å ønske rundt uke 36!! (vet at alle svangerskap/folk har sine "greier", men prøv å vær i en kropp som "får" det meste i løpet av svangerskap, så hadde dere ønsket det også!!). Og til og med legen min, jeg går til overlege/fødselslege, grunnet forrige svangerskap hvordan det utviklet seg, og han sier det jeg sier her! Etter uke 34, starter fødsel - så starter den og da er baby komplett ferdig, skulle bare legge på seg siste ukene og det klarer den utenfor magen også når den er kommet så langt!!!! Får jeg pepper så får jeg pepper, men nå klarte jeg ikke la vær lenger!

Skrevet

ps,.vil bare legge til dette er min 3. graviditet og første gangen gikk jeg på overtid, så jeg vet hvordan det er også..så ikke dere tror jeg ikke har gått "fulla tiden".. been there,done that..

Skrevet

JULEBEBI:

Bare for å svare deg så har jeg vært både innlagt i løpet av svangerskapet samt at jeg har vært sykmeldt HELE svangerskapet, så tror ikke du skal fortelle meg om vanskelige svangerskap!! Men selv om jeg har masse vondt, og det er dager jeg føler at jeg ikke orker så skal jeg ikke påstå at jeg har det værre enn andre av den grunn! Du har din mening, jeg har min! Svaret var ikke til deg en gang, det var da ikke du som startet innlegget, men jeg traff tydeligvis et sårt punkt hos deg! Dessuten var ikke svaret jeg skrev til anonym vondt ment i det hele tatt, men siden du føler deg truffet klarte du å vri det til noe stygt!

Skrevet

jeg er ikke fødeklar?

babyen klarer seg fint utenfor magen den nå, om den vil komme ut så "tidlig". På dette tispunkt er den jo som det er blitt sagt her ferdig utviklet, men trenger bare å legge på seg litt.. mange som føder en mnd tidligere enn satt termin.

Og alle gravide opplever det å gå gravid på sin egen måte, mange går gjennom en svangerskap friskere enn noen gang...andre har det litt tyngre. Jeg er en av de som har det litt tyngre (smerter og annet som jeg ikke trenger å gå dypere inn på), og gleder meg svært mye til å få ut det lille nurket. Og er ikke alene om å synes at tiden er lang.

Jeg sier ikke at jeg mistrives i situasjonen som det være gravid, for det å være gravid og å føde barn er jo det største i verden, men kroppen min begynner å bli sliten.

Håper jo du har forståelse for det jeg føler, når du selv sier at hele ditt svangerskap har gått sakte, og jeg ser at du selv er på overtid.

Jeg skjønner at overtid ikke er gøy, og håper barnet ditt kommer snart.

Her søker jeg noen å skrive med som forstår, jeg søker ikke motgang.

Noen som har ideer til tidsfordriv for den siste mnd med venting ? =)

Skrevet

Fødeklar er når man har 21 dager igjen! :-)

Skrevet

For å ha sagt det så er ikke dette første gang jeg føder, så jeg er ikke helt "fersk".

Ingen påstår å ha det værre enn noen andre, alle opplever sitt svangerskap på hver sin måte.

Hovedinnlegget var ikke akkurat en innbydelse til krangling.

....Kanskje vi er litt sårbare på slutten av svangerskapet?

*shake hands*??

Skrevet

jepp, jeg har min mening og du har din.. og for første gang her på bim sa jeg meningen min! Jeg sa også det i innlegget at ALLE har sine "greier" i sitt svangerskap! For alle er det tungt og alle får NOE plager! hvertfall merkes det for alle at kroppen og magen bærer på noe over 2 kg! så det var ikke ment sånn at jeg har det verre enn alle andre, så da vil jeg beklage at du har forstått det sånn. OK, svaret var ikke til meg og det innledet jeg innlegget mitt med, men jeg fikk lyst å svare fordet siden jeg hadde svart anonym hl og ja, den traff meg siden jeg også hadde sagt at: Ja, kan godt starte en fødsel snart, selv om jeg "bare" er i uke 36, men noe ØMT punkt er det ikke..:-) Som sagt ville jeg bare endelig si min mening for det ER faktisk ikke så farlig å bli født LITT mer enn akkurat 2 uker før termin..

Skrevet

den over var svar til mom-to-be *på overtid* som svarte meg..

Skrevet

anonym HI:

Jeg tar deg villig i hånden, for jeg mente heller ikke å starte en krangel, virkelig ikke! Mener det virkelig når jeg sier at jeg har forståelse for at du er lei, sliten, spent, klar og alt det der! jeg er heller ikke av dem som hadde syns det var krise hvis jeg hadde født to, tre eller fire uker før, det var ikke sånn ment:-) Håper for din skyld at ting ikke drøyer ut lenge, og at du ikke er veldig plaget med masse vondt, hverken psykisk eller fysisk, for jeg vet hvordan det er. Ønsker deg alt godt!

klem

Skrevet

Sorry julebebi, men jeg gidder ikke krangle med deg, eller noen andre! Det var aldri meningen i utgangspunktet. Tror du tolket det jeg skrev veldig feil, og kanskje jeg misforsto deg litt også. Uansett mener jeg ikke at det er FARLIG å bli født 30 dager før termin, det var ikke det jeg sa. Lykke til til deg, og håper ting ordner seg til det beste for både deg og babyen din.

Skrevet

ja, jeg skjønte det Julebebi =)

så nå bare legger vi dette dødt...

ingen trenger å krangle, la oss heller stå sammen, vi gravide ventende =)

Skrevet

mom-to-be *på overtid* : takk.! Håper det går bra denne gangen.. Det som var vedr.innleggene, var det at det var flere enn deg som hadde svart til anonym hl, (hvis du ser hele tråden) så det lange meningsinnlegget mitt om å bli født før tiden var ikke egentlig BARE rettet til deg.. Jeg var heller ikke ute etter å krangle, men veit at det blir fort sånn hvis man legger ut mye mening her...:-/, men jeg tok sjansen...:-). Ja, ja, nå er det vel skværet opp da, lykke til deg og.

Skrevet

Kanskje det å krangle kan få litt fart på sakene...? :o)

(måtte bare si det, for dette var litt komisk lesning)

Babyen kommer når den vil, og min personlige mening i all min utålmodighetsfrustrasjon er at vi ikke kan gjøre en verdens ting for å få fortgang på det. Er det en ting som kan, om mulig, gjøre nytte, så må det være en lege eller en jordmor som røsker litt inni der, altså stripping. Har ikke troen på noe annet tull, verken sex, fødepizza, lakserolje, kanel, vasking av gulv og tak, eller for den del å løpe i trapper. Babyen kommer når den vil den!

Jeg går nå over ul.termin for andre gang, sist gikk jeg ti dager over. Så da kan jeg si at for min del gjør jeg forskjellig for å få tiden til å gå fortere, feks sufer på nettet, gjør rent og rydder i huset, jeg skal pynte til advent denne uka, juleshopping i morgen før stripping hos jordmor, limer inn bilder i fotoalbum, ber hjem folk på kaffebesøk, og ikke minst leker jeg masse med gullungen min på ett år! :o)

Snart blir det fødsel og ny baby i hus, da vet en aldri hvordan hverdagen blir. Kanskje vi må utsette jula til neste år... ;o)

Skrevet

Tror nok ikke alle kjerringrådene er mer enn kjerringråd, dessverre. Ungen kommer når den er klar den, uansett... Før 21 dager til termin regnes ungen som prematur, da....

Jeg har tenkt å la naturen går sin gang denne gangen som sist, selv om jeg faktisk begynner å bli ganske lei. Har vært gravid siden desember i fjor jeg!!!

Skrevet

Oi, her var det masse hormoner i sving!

men jeg må si jeg støtter de som mener at baby har det best inni magen din et par uker til. Synes det er et dårlig argument at barn langt mer prematurer "klarer seg bra". Jeg kjenner også flere premature barn som får komplikasjoner i større eller mindre grad.

Mitt forrige barn kom tre uker før termin. han ble ikke ansett som prematur, men når de er såpass små (han veide 3 kg) er faren for gulsott større, han var generelt litt slapp og hadde problemer med sugeteknikken. Derfor ble ammingen st styr. dette er noe en større krabat antagelig ikke ville ha slitt med.

Nå har jeg to uker til termin. Er absolutt fødeklar selv, men med tanke på at han i magen veier ca 3,5 kg tror jeg han er langt mer rustet til å møte veden utenfor.

Så hold bare ut. du trenger jo ikke slite deg helt ut med å vaske hus. Plutselig er fødsel der, og da vil du trenge de kreftene du har.

Tips til ting å gjøre; kjøpe julegaver, bake pepperkaker, skrive julekort, lese bøker, følge med på en åndsvak serie på TV3, møte venninner til lunsj, strikke et koslig babyteppe.

Gjest leelu23 *2 dager over*
Skrevet

Ærlig talt.. det er lov å være lei altså- men 30 dager er jo en HEL mnd!

Må si meg enig med mom-to-be her altså!!

Dersom du er så sliten og lei blir du tilbudt avlastning på føden og kan legge deg inn der. Snakk med dem og fortell hvordan du har det. Jeg har fått tilbud om dette tre ganger nå på slutten da jeg har ekstremt med plager. Vann i kroppen 3+ i ødem. 44 cm i sfmål og er større enn en med tvillinger. Jeg bruker tissestol om natta fordi jeg ikke rekker å komme på do.. + psyken er ikke helt på topp..!

De setter meg ikke igang pga. dette så lenge babyen har det bra.

Sier ikke at babyen ikke overlever en fødsel nå- det går jo helt utmerket- men den blir tross alt regnet som prematur før uke 37+0

Du skal ha ekstremt store plager for at de skal sette deg igang fordi du er sliten.. Det ville vært rart om man ikke var sliten på slutten!!

Jordmor skrev på helsekortet mitt at jeg var "så sliten at mor så vidt fungerer som menneske"

Nei- hold ut!! det er uansett ikke lenge igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...