3 blå Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Min lille på 14 mnd nekter å drikke melk. Har prøvd kald, romtemperert og lunken. Han skal bare ha vann til måltidne. Hehe, og jeg som stressa som en helt med å få han til å drikke vann når han var baby. Jaja... Men han må jo få i seg melk? Han spiser youhurt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 nei han drikker laktoseredusert, fordi han er intollerant da. Men prøv den, den er mye søtere fordi melkeproteinene er spaltet (eller noe sånt hehe)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 og forresten, det er ingen KRISE om han ikke drikker melk. Kumelk er beregnet for kua, ikke mennekser -sånn i utgangspunktet. Det daglige kalsium inntaket som vi trenger dekkes også av 6 mandler.... utrolig hva slags melkedrikkende kultur vi har..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Den finnes i nesten alle butikker, Rema, Prix, meny...Den står litt bortenfor vanlig melk (hvertfall i de butikkene vi handler) Ser ut som en lettmelk eller skummet. Om ikke butikken du halndler i har den, så kan du høre med de som jobber der og så kan kan de bestille den fra Tine. Det vet jeg at er mulig:o)
Gjest Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 jentungen min har drukket melk siden hu var 11 mnd gammel og hun digger det!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Vi har det på akkurat samme måten! Lillemann på 17 mnd har aldri villet ha melk, spytter det ut igjen enten den er lunken eller kald, eller lett-melk eller h-melk eller hva det skal være. Ingenting å bekymre seg for, spiser han yoghurt er det nok til å dekke behovet! Har selv snakket med helsesøster om dette, og det er ikke noe problem.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Jepp, vesla er snart 14 måneder og drikker kumelk. Men hun må ha den lunken på flaske, ellers vil hun ikke ha det.
Tredjemann på vei :D Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 begynte med et halvt glass om dagen da han var 11,5 mnd gammel siden han var så lei av mme, han elsket det! vi gikk fort opp til 3 glass om dagen, dvs. tre halve glass da.
mamman&andrea Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Jeg sluttet å gi henne mme på dagen hun ble ett år, var super lei av å blande erstattningen. Hun elsker vanlig melk, blir på gråten hvis jeg må si nei til at hun skal få det..hvis vi f.eks er ute på noe og ikke har tilgang på melk. Men barn er jo forskjellige, og siden barnet sannsynligvis får i seg andre produkter med samme stoffer som melk, f.eks ost og yoghurt, så burde det være greit.. Du kan jo høre med helsesøster for sikkerthetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Koker havregrøt på H-melk. Så hun får i seg det iallefall. Drikker også en skvett melk til frokost, lunch og kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå