Gå til innhold

Ultralyd i uke 33- kan man ta feil av kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gr. oppfølging i.forhold svangerskapsforgif. har jeg tatt ultralyd to tre ganger de siste to ukene. den andre gangen spurte jeg om de kunne se kjønn, Hun så to kjønnslepper og viste meg de og fortalte at det var klitoris i midten. Det jeg så ligna vel på en jente.

Så var jeg der igjen en tredje gang. hvor vi komm til å snakke om gutt og jente. og hun fortalte meg at jeg hadde alle tegn på en gutt. Spurte ikke om det var noe hun så på ul eller om hun mente i forhold min fysikk ell er sånt.

Det var to forskjellige gynokologer. Jeg fortalte den siste at forrige gang sa de at det var en jente. Da sa hun bare avslutningsvis at hun ikke så ordentlig etter, noe som kan stemme, da det ikke var det hun leita ette heller.

spm. er ihvertfall, kan man så sent som i uke 33-34 ta feil av kjønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske så mulig å ta feil av kjønn så seint. Min svigerinne var på sin siste ul i uke 33-34,og de sa for n'te gang at det var en jente. Babyen kom 4 uker før termin,og jammen var det ikke en gutt....

Ler når ho forteller uttrykket til jordmora....Jammen!!!! Det er jo en GUTT:)

Skrevet

Ei jeg kjenner som er lege husker jeg sa en gang at det ofte kunne være vanskeligere å se skikkelig sent i svangerskapet. Husker ikke helt begrunnelsen, men du kan vel aldri være 100% sikker.

Skrevet

Ved forrige sv.skap måtte jeg også til UL ganske sent pga sv.skapsforgiftning. Fikk da den beste Ul-legen på RiT (st.olavs hospital) som mente at det var jente og at han kun stolte på det han så. Han hadde rett ang kjønn... Men har hørt om flere som har fått vite feil ved sein UL.

Skrevet

det hender nok at legene kan ta feil,men tror at så seint så skal det nesten være umulig. jeg er i uke 33 og var på ul om fredag og da konstanterte de for 3 gang at det var en gutt,og det har vært 3 forskjellige leger som har sagt det samme så... men klart de kan ta feil de også, men da pleier de å si at de ikke er sikkre men det ser ut som ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...