Gjest Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Når er det man begynner med grøt? Jeg ammer, men gir mme på kvelden pga lite melk. Hun sover godt om natten, så skal jeg ikke begynne før hun evt. begynner å våkne mer enn normalt på natten..
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Så lenge hun ikke har behov for mere mat så holder det med melk frem til 6mnd alder,men så lenge hun er 4mnd så kan du jo starte når du har lyst. Gutten min fikk grøt fra rett før han var 4mnd for da trengte han mer enn bare melk,våknet MANGE ganger om natten og drak i overkant av 1 liter MME i døgnet.
Sina73 Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Så lenge hun er fornøyd er det ingen poeng å begynne med grøt så tidlig. Dersom du stadig må øke mengden mme for at hun skal bli mett kan man så smått begynne med grøt. Jeg begynte ved 4 mnd alder fordi han gulpet så mye og ble fort sulten. Han var ikke interessert i det hele tatt og skjønte ikke hva en skje var. Heldigvis begynte han å holde lenger mellom hvert måltid med mme. Jeg prøvde sånn nå og da med grøt, men det var først ved 5 1/2-6 mnd at han virkelig begynte å spise med god apetitt. Nå er han 6 1/2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Hvis baby ikke har behov for mer mat så kan du vente til 6mndr... Det er mest lettvint syns jeg da... Her måtte vi begynne på grøt da han var 4mndr.. Fordi han ikke ble mett av mm og mme... sover ikke noe bedre på nattan opp 2 ganger eller mer forde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå