Gå til innhold

Likte babyene deres middag med en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med grøt for 10 dager siden til junior på 6 mnd, og den spiser han villig vekk av... Men skulle prøve for et par dager siden å introdusere middagsmat i form av potet - og oi for noen grimaser gitt! Det var visst ikke mye godt nei.. prøvde med litt gulrot ilag med poteten, ikke noe suksess det heller.. Er det bare en vanesak, eller har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsøkte et glass med potetmos med grønnsaker i til jenta vår i dag. Hun var bare sånn passe interessert i det for å si det sånn. Grøt syns hun er kjempegodt, men hun får litt vondt i magen ennå så vi må nok vente litt med det. Men jeg sier ikke noe på at hun ikke likte middagen noe særlig for det smakte jo ingenting av det. Jeg laget mos selv av potet og gulerøtter og det var mye bedre, mer smak og litt friskere liksom. Jeg kjøpte sånne knaske-gulerøtter, de er det litt mer smak på.

Skrevet

Potet har jo en litt treig konsistens., har prøvd det flere ganger både fra kjøpeglass og hjemmelaget. Eneste som går ned er hvis det er blandet med f.eks gulrot, som du har prøvd. Han brekker seg om han bare får potet. Jeg mener... hvor godt er det egentlig med potet??? uten noe på?

Jeg har eksprimentert litt.. Begynte med søtpotet. Det gikk ned. Gulrot også. Potet lar jeg hvile en stund har jeg funnet ut. Du kan jo prøve å blande veldig lite potet i gulrotmos?

Broccoli likte han heller ikke...

Jeg lager mat på basis av gulrot,, siden han liker det. har i erter, andre rotfrukter, krydrer med dill. man kan jo bruke urter i barnematen, er vel bare salt man skal unngå. og sukker såklart..

Tror konsistensen er viktig også. skal ikke være for tett konsistens, litt grøtaktig pleier å gli ned.

kjøpt et hipp-glass med gulrot, kalv og mais. dette likte han også godt.

de er jo vant til søtsmak disse små. jeg tror det er lurt å begynne med søte grønnsaker, for så å blande litt og litt mer bitre grønnsaker i. samme med grøt. nå har jeg i masse banan(gir hirsegrøt, ganske bitter smak..) og aprikospuré. skal suksessivt ta mindre og mindre søtt i.

Skrevet

Nestles grønsaksblanding fra 4mnd går ned på høykant her... Har fått i en uke nå.. første smaksprøven var hun veldig motvillig på men etter det har hun vært fornøyd!

Tenkte jeg skulle begynne å lage potet mos selv fremover...

Sennende å se hvordan det går.......

Hun er 5 mnd..

Skrevet

Den første uken han fikk middag gikk det ned på høykant, men så sa det plutselig stopp. Han nektet å¨spise. Lagde da hjemmelaget og han spiste det i ca. 1 uke så var det bom stopp på det også.

Tok et opphold på 1-2 uker og etter det har han likt middag igjen.

Skrevet

Takker for svar :) Da kanskje jeg skal prøve med nesten bare gulrot og bare litt potet, og kanskje søtpotet... smakte jo på den potetmosen og den var jo ikke mye god, så jeg skjønner han jo godt, er ikke mye smak i en most potet nei. Og kanskje prøve med kjøpeglass også bare for å se om det er mer populært...

Skrevet

I starten prøvde jeg å gi han Nestle potet/grønnsaks mos...Det likte han ikke...så noe grønnsaks mos som han ikke likte.. Så prøvde jeg rotfruktpure og det falt i smak :) Nå spiser han det meste jeg gir han,tok ikke mer enn noen dager før det meste var namme :) Men fortsatt IKKE glad i potet da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...