Gå til innhold

dette er min dag med min 3mnd baby, hvordan er deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde vært artig å se hvordan dere hadde det? er første gangsmor og vet ikke hvordan "det skal være":)

07.00 våkner og får pupp, koser/sover litt til

09.00 står opp, steller og pupper mer

11.00-11.30 sover en dupp, pupp igjen

11.30-14.00 koser, leker, handler hvis det trengs

og pupper en gang.

14.00-14.30 en liten dupp eller kosestund

(sove ved puppen)

14.30-19.00 leke, prate, kose, på besøk, lage middag ol

pupp hver time

19.00 kveldstell og natt pysj. sitter i vippestolen mens jeg

spiser kveldsmat og ser cesar

20.00 pupping frem til 21.00 og da prøver jeg å legge

henne. hun sovner alt fra 21.10 til 23.00.

hadde vært koselig hvis noen gadd å svare. dette er jo bare en sånn gjenomsnittsdag men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, skal vi se, det blir vel omtrendt slik di dagene di andre barna er i barnehagen:

ca 8.30 står opp steller henne og gir så ei flaske.

ca 9.30-13 så sover hun

ca 13 får hun ei ny flaske

mellom 13 og 15 er vi ofte ute og går en tur.

ca 15.30 henter vi di andre barna i barnehagen,

ca 17 får hun ei ny flaske

så leker hun gjerne litt, før hun sovner i gjenn, vokner da ofte ca 21.30 får da flaske og kveldsstell å legger seg, sover da til neste morgen i gjenn.

Hmm hun sover vist en del ser jeg, nå når jeg har skrevet det ned.:o)

Hun er foresten 3 1/2 mnd gammel.

Skrevet

07.30-09.30: pupp, kos og frokost-tv, jeg spiser litt brødskive.

09.30-10.00:morgenstell av snuppa, kanskje bade, og koseprate ved stellebordet.

10.00-12.00:snuppa sover, jeg tar meg en dusj og spiser, evt gjør litt husarbeid.

12.00-15.00: varierer hva vi driver med, av og til sover hun mens jeg gjør husarbeid, leser eller noe, andre ganger er hun våken, da sitter hun i vippestolen og ser på at jeg gjør husarbeid, eller vi leker på leketeppet, trener litt på å løfte hodet, synger litt osv. Ofte går vi tur.

15.00-17.00: Handler hvis det trengs, lager middag mens snuppa enten sover i senga si eller sitter i vippestolen og ser på meg.

17.00-19.30: Vi spiser middag, så sitter vi alle tre (jeg, snuppa og sambo) i sofaen og prater, koser og ser på tv.

19.30-20.00: Vi somler på badet med kveldsstell av snuppa.

20.00-21.00: pupping i sofaen, med tv eller bok, snuppa sovner ved puppen, så er det leggetid. Da sover hun til klokka halv åtte neste morgen. Har ikke skrevet når jeg ammer her, men puppen er fremme veldig ofte, nesten hver time hvis jeg ikke er opptatt, er i byen el.lign. Ofte ligger hun bare og slumrer ved puppen, det lar jeg henne få lov til. Andre vil kanskje si jeg skjemmer henne bort, det synes ikke jeg :-)

Skrevet

Skal vi se...

7tida en gang: amming og skifting (faren skifter på ham)

7-10.00: han sover, jeg sover

10.00-11.00: mer amming, han sovner igjen, jeg hopper i dusjen

11.00-13.00: jeg spiser frokost, drikker kaffe, leser avis, han sover. Han våkner ca 12-13 og ligger da litt på leketeppet sitt og koser seg

13.00: han spiser igjen

13.00-16.00: vi slapper av hjemme eller er ute på kafe eller ute og går tur eller hjemme og gjør husarbeid.

15.30-16.00: han vil ha mer mat

16.00-18.00: vi lager middag og pappaen kommer hjem. Lille vampyr vil veldig ofte ha mat samtidig som oss

18.00-23.00: vi slapper av alle tre, enten hjemme i sofaen eller ute på tur.Om ahn skal bades skjer dette på kvelden. Han får mat med ca 3 timers mellomrom

23.00-23.30: lille vampyr sovner. vi legger oss litt seinere, ca 24.00

Innemllom alt dette blir han jo skifta på og stelt..

Skrevet

ser at det ikke er noen fasit her...

jeg kan ikke ramse opp dagen med klokkeslett, men min dag starter kl 8, for det har jeg bestemt! Vil han ha pupp mellom 6 og 8 får han ligge i senga vår til vi står opp - er jeg heldig har han sovnet igjen, slik at jeg kan stå opp og gå på badet, er jeg ikke heldig må jeg ta morgenstellet hans først. men vil han ha pupp før 6.00 legges han tilbake i senga si til ca 8.

vil ganske snart ha "second breakfast" da prøver mamma å huske på tranen med det samme, og så er det en lur med husarbeid for mamma. Når han våkner er det leketeppe, urotitting, kanskje en tur i vogn, evt mer pupp. pupper med ca 3 timers mellomrom + -

hovedluren ca mlm 12 og 15. en liten blund til senere på dagen. Når pappa kommer hjem overtar han mens mamma lager middag.

Om kvelden er vi så våkne som bare det, og prøver å legge mange ganger før vi lykkes. Er vi heldige sover han før vi legger oss, er vi ikke heldige legges han mellom oss og sover til første mating som er ca 1-2 tida.

Skrevet

Morsomt å se hvordan dagene deres utarter seg, og om vi er "normale". Hehe.

Ca. 05:00: Snupp våkner og påstår at det er morgen. Jeg blånekter, tar henne opp i sengen min og forsøker å sove videre mens hun kjefter, babler og pupper litt.

07/08: Står opp og skifter bleie, før vi legger oss og ammer og fjaser litt til. Kanskje vi sovner litt.

09-10: Frokost og kaffe til mor, deretter morgenstell til lillemor. Så ligger hun på leketeppet sitt, bytter på å ha henne på rygg og mage. Hvis jeg skal dusje, sitter hun i vippestolen og ser på.

10:30-11:00: Morgenlur for vesla mens jeg tar meg en kopp ammete.

11:30: Amming.

12:30-14:00: Trilletur, bytur eller besøk. Handler.

14:00-15:00: Leking, synging o.l. Og amming.

15:00-16:30: Hun sover, jeg lager middag, gjør husarbeide eller slapper av selv.

16:30: Mer amming.

17:00: Sambo og jeg spiser mens hun sitter i vippestolen og ser på.

18:00: Bading etterfulgt av tran og pupp.

19:00: Leggetid.

Skrevet

Våkner 9.30 og får pupp

sitter i vippestol mens jeg kler meg og dusjer

kl 11-11.30 sovetid, og da går vi ut og triller til ca 14-15

hjemme og pupper, og koser oss

17 sovetid

18/19 våkner han og er våken til ca 22-23

sover til omtrent 03 for pupping

ny pupping ca 06

ny pupping ca 08

så sover vi til omtrent 9.30

:)

Skrevet

Gøy å se hvordan dere andre har det, mye likt egentlig:)

Jenta mi våkner mellom 5 og 6 og får pupp.

Så sover vi til 730 da sambo står opp..sjelden vi får sove etter det..

Stell og amming mellom 9 og 10.

Hun sover el leker på teppet sitt og jeg dusjer og spiser..steller henne før vi går ut.

Så mellom 12 og 15 er det tur/kafé/handling, hun sover for det meste.

Pupp når vi kommer hjem. Stell igjen.

Jeg lager middag og hun følger med fra vippestolen, vi prater og leker litt..

sambo leker litt m henne før middag.

halvveis i middagen er gjerne tålmodigheten slutt, og hun får komme opp på fanget:)

pupp igjen 1730-18

stell, lek og kos, kanskje en tur ut...

kveldsmat ca 20., i seng kl 21. sover for det meste da til ca 5.30 får smokk hvis hun våkner før.

dette er rutinen..men det er kjærkomment med noen avbrekk fra denne f.eks babysvømming, babysang osv..:)

vurderer å begynne så smått m grøt, da vil hun kanskje sove en time lenger på morgenen, hun blir straks 4 mnd.

Skrevet

Jenten vår er 4 mnd, men en gjennomsnittligdag er vel noe sånt:

Kl.8,30 står vi opp og tar morgenstellet

Kl.9 er det frokost

Fra 9 -10,30 ligger vi på gulvet og leker/prater litt

Kl. 11 går vi tur og sover til 12

Fra 12 kan alt skje...Pleier å ha 2 x 30 min søvn fram til kvelden, men trener på å få litt rutiner og på å sove inne i sengen.

Kl.19 er det kveldstellet og mat

Mellom 19,30 og 20,30 legges hun.

Kl.5 våkner hun og får mat og sover videre til 8,30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...