Anoif Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg har termin om 4 dager og har den siste uken hatt mye kynnere, men de er også litt vonde. Er det noen som kan forklarer forskjell på masserier og kynnere - lurer på om jeg har masserier eller rier eller kynnere??? Synes dette er litt forvirrende. Takk for svar.
rødhette* Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Jeg kan ikke hjelpe deg, dessverre, da dette er første for meg og jeg ikke har kjent noen av delene... Men jeg har hørt at når man først får rier, skjønner man at det er rier og ikke kynnere.. Dog, ikke ta mitt ord for det, da jeg er helt grønn når det gjelder sånne ting.
selfangerkjerringa Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg har bare født en gang før, og da skjønte jeg med en gang at det var rier og ikke kynnere da fødselen satte igang. Vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det, men det var bare noe jeg visste liksom... Denne gangen har jeg masse kynnere, i det siste modningskynnere som har vært vonde. Men jeg VET fremdeles at det ikke er rier... Gudene vet hvordan...
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Maserier og kynnere er samme sak, har jeg lært nå. Men maserier og rier ville jeg vite forskjellen på da. Jeg spurte jordmor, er førstegangs og helt grønn på området. Nå har ikke jeg hatt vonde kynnere, har bare hatt noen tak i ryggen de siste ukene, en gang kom de nokså regelmessig med kanskje 5-6 min mellomrom, så jeg begynte jo å lure på om noe var i gang. Men det ga seg etter ca 6 tak. Så jeg spurte hvordan man kan vite forskjellen på maserier/kynnere og ekte rier. Hun sa at man ikke kan vite forskjell, derfor anbefaler de på føden at man er hjemme og venter for å se om riene vedvarer. Kommer de regelmessig hvert 5-6 minutt, varer ca 1 min., og dette har vart i en times tid, da kan man dra på sykehuset for da er det helt klart rier. Men hvis man vil komme før så blir man jo ikke kastet ut, hehe :-) De som sier at man bare vet det, helt sikker på at det er noe i det, men hvis det kjennes likt ut og man ikke har vært igjennom det før så er det vel ikke så lett å vite sikkert kanskje.. Så man får ta tiden og bruke fornuften? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå