Gjest Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Hvordan tør dere? Jeg har enda ikke fått trefft svigermor, men aldri i verden om jeg tør å reise ned der. Visst det var krig i oslo hadde jeg likksom ikke reist til Kristiansand.( Min mann er fra nord-Irak) Kan ikke dere som har vært der, fortelle litt om hvordan det var? Var det ikke skummelt å plutselig være i en i en annen kultur og være en fremmed? kjempenysgjerrig jeg..
mammatil2. Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 chawany bachy. jeg har vært 2 mnd i kurdistan(nord irak) kom hjem for 4 uker siden. jeg stortrives der. hele familien våres er utrolige. vi har ei jente på 20 mnd. og hun likte seg også veldig godt. vi var i en by som heter qadich. kommer til å reise tilbake om et år ca. men da blir det kansje bare jeg og jenta mi. jeg trives så godt, prater bra kurdisk,så jeg hadde ikke problemer med komunikasjon. i kurdistan har det vært bra i flere år,de har eget styre og egne folg. det er i den arabiske delen det er uro. så jeg var aldi redd der,hamdrulla. vi giftet oss der også. både offfisielt og i moskeen jeg er muslim,samme som min mann. inshala at dere reiser dit også. beste stedet på jord er min mening,fola er så varme og sosiale. i norge er man jo så kald. der var alle i sammen store som små. har dere barn? og hvem by er mannen din ifra? jeg har også vedrens beste svigermor. savner ho mye,men vi prater mye på telefon. og det gjør godt.det er også blitt mye mer moderne der nå. med dyrepark,tivoli,supermarked o.s.v. riktig god tur hvis dere vil reise. salam aleikom. søster
Gjest Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Heisann. Går bra her, med deg da? Min mann kommer fra suleimany så skal jo være rolig der. Men, jeg tenker på det at man kan jo ikke vite sikkert om det vil spre seg, og kansje noen galninger tenker der er det ei fra europa og plaffer ivei, he he. (hysterisk nå jeg:) ) Men får se ann situasjonen frem til sommeren.( Jeg er forresten kristen og vi gifta oss i kirka. minstemann er på 1 år.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå