Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Altså..... Jeg vet det ikke er sikkert, men hvordan er det egentlig?? Jeg og mannen pleier å hoppe av i svingen, og det har funket bra.... Men i går ble det ikke sånn, ble vel litt revet med"....... Jeg har ei lita ei på 10mnd som jeg ammer en del enda, har enda ikke fått tilbake mens, men regner med at den kommer snart ettersom jeg prøver å trappe ned på amminga... Hvor stor er faren for å bli gravid nå?? Regner med at den er minimal, men spør siden jeg egentlig ikke aner.... Ville jo i grunn ikke være noen krise dersom det hadde kommet en liten spire....)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Amming er ikke spesielt sikkert som prevensjon nei , er vel mange som har to tette som kan skrive under på det
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Jaja, da er det vel bare å vente å se det an da..... Passer ikke helt inn i planene våre (skal flytte, kjøpe hus, fullføre studie & praksis), men planer er vel til for å forandres!
petiteM's Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Iflg. Gro Nylander (Norges ammeguru), kan amming brukes som prevensjon hvis følgende kriterier er tilstede: Man må fullamme Man på amme på natten (24-6) Barnet må være under 6 mnd Menstrasjonen har ikke kommet tilbake etter fødsel. Legen min hadde erfaring med at det allikevel ikke var sikkert å bruke amming som prevensjon, så hun anbefalte meg å bruke prevensjonsmidler om vi ikke ville ha "to tette". Tror nok du er i "normal" fare for å bli gravid nå til tross for at du ammer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå