Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Vi hadde en ubehagelig situasjon her for noen år siden, hvor sambo var skikkelig full, og skjelte meg ut helt uten grunn. Dette var første gang han var sint på meg, og jeg ble helt utafor. Dette skjedde to ganger på rad som han drakk, og jeg ga han et ultimatum.. Jeg takler alkohol i den sammenheng svært dårlig, fordi jeg er oppvokst med en alkoholisert far. Han lovet at han aldri skulle drikke så mye mer, og det har han ogå holdt- helt til nå. Og igår var det "på'n" igjen.. Han rører meg ikke eller noe sånt, men er veldig stygg, ukoselig og sårende i munn. Jeg prata med søstra hans engang om det, og hun fortalte meg at det var sånn faren dems var da de var små.. Jeg er tidvis veldig deprimert, og det siste jeg orker å forholde meg til nå, er å være nervøs hver gang han skal ta seg en drink... Og jeg er heller ikke interissert i at datter'n min skal vokse opp og oppleve det samme som meg.. Syns dette er fryktelig vanskelig. Er utrolig glad i samboeren min, men med alkohol blir han en helt annen.. Hva skal jeg gjøre?
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Huff da... Høres ikke ut som noen hyggelig situasjon dette her... Det er dessverre sånn at mange blir som deres foreldre selv om de alltid har sagt det motsatte... Det er det de har lært og vokst opp med.. Vet ikke hvor mye du har pratet med ham om det!?! Hvordan det påvirker deg (og deres datter)? Tror egentlig det beste rådet jeg kan gi deg for fremtiden, er å stille et ultimatum. Han er nødt til å velge mellom alkoholen eller deg. Det er ikke sikkert han trenger å bli 100% avholds, men at dere er enig om en "grei" grense på hvor mye han kan innta. Har du foreslått at han kunne gå til noen samtaler? Tyder jo veldig på at han kan ha noe ubearbeidet fra sin fortid her.... Det er viktig at noe skjer for deg og deres datter! LYKKE til!
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 det er veldig mange som blir sånn når de drikker sprit..er det det han drikker?hvis så må han kutte det ut!!måtte samboeren min og etter det ble alt mye bedre..han er ikke helt stabil når han drikker øl heller,men mye bedre er han=)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 I alle samlivskurs, samlivsbøker osv. sies det at man ALDRI skal stille partner et ultimatum, men foreslå løsninger. Såklart man ikke skal tolerere alt og løsningene må diskuteres, slik at begge partner får noe de skulle sagt, slik at den ene ikke føler seg overkjørt osv. SNAKK med han ! Få han til å forstå hvordan du føler, uten å kjefte, si at dette ønsker du ikke for datteren din !
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Vi hadde en lang samtale om dette sist det skjedde også. Og vi ble enige om at han ikke skal drikke så mye når vi er sammen. At han heller kan ta'n helt ut når han er sammen med gutta... Han er fryktelig lei seg for det som har skjedd, og han skjønner nok selv at han virkelig må ta seg selv i nakken. Jeg kommer ikke til å nekte han å drikke, men om han bestandig skal bli sint og kjefte på meg uten grunn, kommer jeg til å flytte. For hva om lillemor hadde våknet, og sett han sånn... eller at han kjeftet på henne. Om det ikke hjelper kommer jeg til å foreslå familierådgivning eller noe sånt, for jeg vil nødig gi opp forholdet uten "kamp". Unner datteren min to foreldre som er glad i og snille mot hverandre... Takk for svara dere, hjelper det! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå