kruse knallkul Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Huff er litt smådeppa! Småen var på 2 årskontroll og jeg tok opp klumpen han har på magen et stykke over navlen. Det viser seg at han har brokk, som er en smertefull brokk iflg legen og må opereres. Huff og huff blir helt stressa bare av å tenke på dette med operasjon og narkose. Er det noen andre der ute som har vært borti noe tilsvarende eller har hørt om noen som har hatt det og er blitt operert?? Rart legene ikke har sagt noe før når de har undersøkt han, han har jo hatt klumpen helt siden han ble født.
Joikaboll@ Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Heisann! Har ingen erfaring med operasjon av brokk. Minsten her hadde også brokk som baby, men legen mente det ville gå over av seg selv, noe det også gjorde, heldigvis. Nå høres det ut som om du er mest bekymret for narkose, har selv hatt 2 av barna i narkose til sammen 4 ganger. Var da mellom 1 og 6 år. Det har gått veldig bra, og det gjør det helt sikkert med gutten din også! Kan forstå den ekle følelsen du sikkert sitter med, men det er (som i de fleste tilfeller) mye værre for oss foreldre enn for barna Ønsker derer lykke til, det blir sikkert godt for gutten din å få bort denne brokken.
Niva Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Min jente på 2 år ble operert for lyskebrokk i vinter og det gikk kjempegreit. Det ble gjort som dagkirurgi. Vi møtte fastende om morgenen. Hun var veldig kjapt oppe på beina igjen og løp rundt etter hun våknet av narkosen. Kunne dra hjem med en gang hun hadde spist lit, Hadde ikke vond i operasjonssåret etterpå, fikk smertestillende rettt i såret under operasjonen
kruse knallkul Skrevet 26. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2006 Takk for svar begge to. Ja jeg kvier meg både for narkose og evt smerter og selvfølgelig for at noe skal gå galt. Min eldste datter har blitt operert to ganger, en gang som 3 åring og en gang som 6 åring. Jeg synes det gikk best for datter når hun var 6 år, for da forsto hun hva som skjedde. Når hun var 3 år så trodde vi hun gikk rolig inn i narkosen, men hun var helt hysterisk når hun skulle våkne opp av narkosen og vi hadde problemer med å få henne våken. En skikkelig ekkel følelse som jeg overhode ikke var forberedt på. Men men, legen har sagt at det er ok at vi venter til han blir litt større sålenge ikke brokken verker. Men han må operere den vekk før han begynner på skolen. Legen på helsestasjonen trodde ikke brokken ville gå vekk av seg selv siden han har hatt den siden han var født og det er en ganske stor kul på magen.
Gjest Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Hei Lykke til tror ikke du har noe å frykte, vi har vert igjennom det med vår sønn på 1 1/2 år. Vi har hatt en sønn med lyskebrokk som er operet på rikshospitalet. Jeg grudde meg også til dette. Narkose har vi prøvt en gang før og det var litt ubehaglig når han bare forsvant og ble slapp. Han satt på fanget mitt og alt gikk veldig greitt vi var med helt inn. Dersom du spørr så får du være med inn på operasjonstua med barnet ditt. ( før oprerasjone starter) De er kjmepeflinke de som jobber med barn og anestesi. Han ble operert ca 11:00, det gikk kjempefort og han var tilbake 1 time senere. 2 timer sener var han på lekerommet. Han spiste mat 3 timer sener og var i kjempefin form . Lekte i gangene på sykehuset. Vi dro hjem om kvelden da vi bor nær sykehuset,men vi hadde muligheter for å komme tilbake om natta eller på morgenen om det hadde vert nødvending. Han var i barnehagen 2 dg etter inngrepet. Det så ikke ut som han hadde vondt i det hele. Han fikk 250 mg paracet 2 ganger daglig i 2 dager, men jeg tror egentlig ikke det var nødvendig, men for sikkerhets skyld så ga jeg han det. Håper det like bra med dere !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå