Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Sønnen min er nå 9 år gammel, og har aldri hatt noen kontakt med pappaen sin. Jeg har forsøkt å legge ting til rette for samvær men pappaen saboterer det hele tiden. bytter telefonnr, fliytter osv. jeg vet mao. ikke hvordan jeg får tak i han engang. Jeg har vært samboer med en annen mann siden sønnen min var 3år. han fungerer i praksis som sønnen min sin far. han har tatt han til seg som sin egen. Nå har vi fått et barn sammen og skal gifte oss. Samboeren min ønsker å adoptere sønnen min. Er det noen som vet om det er mulig og hvordan går man fram?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Eneste måten å få til det på er at faren sier fra seg foreldreretten.. Det vil si at du må få tak i han og han må signere..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Det er Bufetat som tar i mot søknader om stebarnsadopsjon. De tar også kontakt med faren. Om han ikke har foreldreansvar har han bare uttalerett. På denne siden får du all informasjon du trenger: http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=807/ Lykke til. Hilsen Selv stebarnsadoptert
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Du er utrolig heldig som har funnet denne mannen som nå ønsker å adoptere!!! Har selv et særkullsbarn, og ny mann og fellesbarn, og her er det nok en helt annen deal gitt...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Ja jeg synes jeg er heldig selv. Vi har det utrolig fint sammen, og han sier at han er like glad i sønnen min som om det skulle være hans egen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå