Gå til innhold

Hvorfor vil dere ha dobbeltnavn?


Vimsetrollet

Anbefalte innlegg

Bare lurer. Har selv dobbeltnavn, liker navnet mitt veldig godt, men det blir desverre ikke til at begge navnene blir brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har dobbeltnavn fordi mannen ikke er norsk. Derfor er det fint å få med ett navn fra hans land også, å det tror jeg familien hans også er glad for. Det gjør også at navnene klinger bedre med etternavnet (min manns). Ellers synes jeg jo det er fint med dobbeltnavn da :) Kan jo også føye til at vi gjerne bruker begge fornavnene til daglig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Interresant spørsmål.

Selv valgte jeg helt selvfølgerlig bare ett navn på barna mine. For meg er det akkurat som om to navn slår hverandre i hjel, og jeg var fokusert på å finne det "perfekte navnet" som kunne stå alene og speile personligheten.

 

Dette betyr IKKE at jeg syns doble navn er teit! Jeg syns det kan være både vakkert og gøy med muligheter.... men for meg er det altså sånn når jeg selv velger navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvorfor man velger dobbelnavn hvis begge foreldrene er fra Norge... Jeg er oppkalt etter begge bestemødrene mine, og det er ikke akkurat en god kombo... Litt mangel på fantasi viser det også, synes jeg da... =|

Har termin i juni og det er bare èn av barnets 4 besteforeldre som tydelig engasjerer seg og har en formening om hva barnet bør hete...

 

Men to ting har jeg garantert han: BARNET MITT SKAL IKKE KALLES OPP ETTER NOEN og HAN/HUN FÅR IKKE DOBBELTNAVN!!!!! (I tillegg har han forslag som for meg er helt fjerne, og som jeg ALDRI kunne tenkt meg å kalle gutten eller jenta mi) Men samtidig så veit jeg, som veldig mange andre jenter akkurat hva barna mine skal hete=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...