Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Datteren min er 7 år og fortsatt ikke tørr om natten så derfor sover hun med bleie. I går da vi drev å stelte henne for natten kom nabokjerringa på besøk (hun pleier å gå rett inn) og da hun ropte hallo svarte jeg at vi var på badet. Trodde hun da ville gå inn i stuen og vente, men hun åpnet døren til badet akkurat tidsnok til å se at jeg satt bleien på min datter. Hun sa ikke noe da, men tok dette opp med meg senere når min datter var i seng at hun syntes det var på tide at vi sluttet med bleier til en så stor jente. Personlig mener jeg at så lenge hun tisser på seg så trenger hun jo dette. Så mitt spørsmål er, hvor lenge kan de ha sovebleie?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Hei.. Jeg skjønner problemet.. Men jeg har hørt at det finnes en nesespray som skal hjelpe så man ikke tisser i sengen. Kanskje det hadde vært noe? 7 år da bør man kunne klare å stå opp om natta om man skal tisse. Ville tatt en tur til hs på skolen eller lege.. Fått noen råd ang dette.. Sier hun noe om dette selv?
KariMari Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Ellers går det an å få tak i en slags alarm. Har fungert bra på jenta til venninna mi.
KariMari Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Svarte jo egentlig ikke på spørsmålet ditt:-) Er ikke sikker på hvor lenge men man kan jo få tak i bleier for større barn, er det ikke opp til ca. 9 år?
KristianL Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 Det finnes både sengevæter bleier fra produsentene av småbarnsbleier - Libero Night Comfort og Drynites, samt bleier til barn og voksne fra Tena og Attends m/fler. Man blir aldri for gammel for bleiebruk, for det lages bleier til alle som måtte trenge et slikt hjelpemiddel.
KristianL Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Hvis man er sengevæter er jeg redd det ikke spiller noen rolle hvor gammel man er, da klarer man ikke å stå opp om natten for å tisse om man vil det aldri så mye.....
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 finns nattbleier til de på litt over 50kilo
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Hvor for man tak i nattbleier som passer til barn som veier opp til 50 kg?
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 http://libero.no/Pages/Products/ProductCategory.aspx?id=7920
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Takk skal du ha. Da er det kanskje håp for å få 8 åringen min til å sove med bleier på seg da ) De vanlige bleiene vil han ikke ha *vaskemaskinen går på høygir her* Hvor store er barna deres som fortsatt tisser på seg om natten?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #11 Skrevet 11. desember 2006 Bleier finnes i alle størrelser! Det sier jeg som jobber på sykehjem..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Jeg skal ikke spekulere i hvorfor datteren din fortsatt bruker bleie på natta,men jeg syns det var fryktelig frekt av denne naboen å bare komme busende inn på badet! Å trenge seg uønsket inn på andre menneskers bad seint på kvelden der folk kan være i meget private sitiuasjoner hører intet sted hjemme! Kjøkkenet ja,for der går du ikke naken,men akkurat på sitt eget bad skal folk pinadø få være i fred! For det ene kan dette ha vært pinlig for datteren din og tenk om hun f,eks hadde stått naken og alene i dusjen??? Herre min Jesus,at folk ikke har bedre vett og folkeskikk er sjokkerende,og jeg vet ihvertfall at jeg selv hadde klikket om dette hadde skjedd meg. Jeg hadde vel tenkt det hadde vært best du hadde sagt dette til den naboen,sånn at hun ikke bare kommer inn sånn en annen gang. Man er aldri så gode naboer at man bare kan ta seg til rette på en sånn måte,og lurer man på noe så banker man heller på døra og hører om det passer at man kommer inn eller ikke. Vel,du tenker sikkert mere på hvordan få datteren din til å slutte med nattbleie,men jeg ville bare si hva jeg følte om en sånn opptreden fra naboen din.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #13 Skrevet 19. desember 2006 Skulle det liksom være mer pinlig for jentungen å bli sett naken i dusjen, enn å bli observert mens hun blir påsatt bleie som en hvilken som helst baby?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #14 Skrevet 22. desember 2006 Ærlig talt;begge deler er da meg for søtten like pinlig! Begge situasjoner inneholder stort behov for å få være i FRED og det har ikke noe å si om man skulle mene at det ene er hakket mer pinlig enn det andre. Om noen syns det ikke skulle gjøre noe at uvedkommende kommer brasende inn på badet midt under kveldstellet av barnet sitt eller i verste fall når barnet er nakent og alene begynner jeg virkelig å lure!Altså da måtte det jo ha skjedd fordi vedkommende trodde det var noen voksne der,men likevel. Jeg mener at færrest mulig mennesker i denne verden skal få se andres barn i en så sårbar posisjon som de er når de er nakne/halvnake i forbindele med stell,hygiene osv.Det er for å respektere barnets integritet,kropp,privatliv og selvfølgelige rett til å bli beskyttet mot eventuelle overgrep. Nå skal jeg ikke påstå at det kunne ha skjedd i dette tilfellet,men jeg ville bare peise litt inn på det. Hva denne saken gjelder håper jeg man finner ut hva som kan feile jenta og at hun får hjelp. Kan jo si at en venninne av meg med en jente på 5 har hørt at barn som blir seint tørre på natta kan mangle et enzym. Noe som skal gjøre at urinproduksjonen skal opphøre på natte,men som noen barn får veldig seint. Med henne skal hun få medisiner i mai om hun ikke er tørr til da. Hun blir 6 i sep,så denne jenta burde kanskje også bli vurdert for noe sånt????
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 mye hjelp hos helsesøster. min kusine tisset i sengen til hun var 9. er 11 i dag og sier at den perioden var veldig flaut. kunne ikke overnatte hos noen pga bleien. hun fikk et teppe i sengen med en alarm... er helt tør i dag, og tar mye igjen for de overnattingene hun gikk glipp av... sover hos meg og datteren min 2-3 ganger i månden:) lykke til
kima Skrevet 17. mars 2007 #16 Skrevet 17. mars 2007 Hei. eg er heilt einig i at hun bør ha nattbleie på om natten. Når hun tisser om naten er eg heilt einig. Hvilke bleier bruker du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå