Gå til innhold

innsyn i rettsak...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

X skal i retten ang samvær/omsorg for de andre barna sine. Har jeg mulighet for innsyn i dommen og sakkyndige-rapporten? Hvor kan jeg evt henvende meg? Har farskapssak gående nå... (Han "vil" ikke skrive under...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg har forstått deg rett, altså at den saken du spør om, din x- og andre barn ( altså ikke dine barn?) , Nei da har ikke du noe rett på å se sakspapirene..

Hvorfor skulle du hatt det?...Blir jo en sak der du er en utenforstående..

Skrevet

Fordi jeg har barn med ham, og denne saken går ut på å vurdere hans evne til omsorg for barn. Synes det blir relevant i forhold til mitt eget barn. Skjønner jo at ikke hvem som helst har rett til innsyn, men kanskje barnet mitt er en slags part i saken? Vurderingen om han som omsorgsperson bør jo også få konsekvenser for den minste?! (både de positive og negative vurderingene!!) Moren gikk til sak for å få omsorgen over på seg (har hatt delt bosted) etter påtrykk fra barnevern og skole.

Skrevet

kan du ikke spørre hun andre damen om å få lese papirene etterpå?

Skrevet

Tviler nok på at du får innsyn selvom du også har barn med han desverre, ( kan jo hende jeg tar feil også!) Det blir jo 2 forskjellige saker, men om det blir slik at hun andre får mehold i sin sak, at han er udyktig som omsorgsperson så tror jeg nok at din part i saken kan ''henvise'' til den andre saken.. Men innsyn, det tviler jeg veldig sterkt på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...