Gå til innhold

alenemammaer :)

har en liten spire i magen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare undrer meg sånn.. hva gjør dere når lillegull har lagt seg på kvelden? føler dere det er lange dager, evt kvelder?

jeg har idag gjort unna alt husarbeid, også sitter jeg her da... føler meg litt sånn.. ensom kanskje? hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo min lille bare 8 uker da, så har vel egentlig ikke noe særlig rutiner på kveldene enda.. Men når' a har lagt seg (og klarer å sove alene, vel og merke) så gjør jeg som deg - gjør litt husarbeid, leser litt, spiser litt.. Føler meg ikke akkurat ensom - syntes at det er deilig med den lille tiden jeg har sånn helt for meg selv! :) Ikke noe mas fra noen, tihi!

Skrevet

Jeg føler meg ensom hver kveld... Jeg har nå vært alene i 2 år:( Det blir ikke bedre...

Skrevet

Føler meg ikke så veldig ensom, innimellom bare..

Synes det er deilig å sitte å slappe av foran tv og data, rydde litt, lese litt osv :o)

Skrevet

savner dere aldri en kjæreste?

har dere kontakt med barnets far å sånn?

ensom er vel ikke jeg heller, men... jo, noen ganger

Skrevet

Jo, jeg savner å ha en kjæreste - så klart! Men akkurat nå så har jeg nok med meg og den lille, så tenker egentlig ikke så mye på det.. Det kommer når det kommer, liksom! Blir ikke med det første uansett.. :)

Skrevet

skjønner.. kjekt å høre om andre :-)

selv er jeg helt alene, hele tiden... 100% alene liksom.

ingen far med i bildet her...

Skrevet

Ikke her heller, er 100% alene med jenta mi! Kan ikke påstå at jeg har sett så mye til far - men det for så være..

Skrevet

det får så være ja! greier oss fint.. men tok meg i å tenke på det ikveld..

hva jeg egentlig gjør når gullet har lagt seg.. sitter jo å nerder, eller ser tv.. eller.. ja.. er ihvertfall bare hjemme! jeg skal skaffe meg en innendørs-sittehjemmepåkvelden-hobby... forslag? :-) hehe

Skrevet

Det hender at jeg tenker på eksen - hvordan ting KUNNE ha vært osv.. Og da blir jeg litt nedfor, skal ikke nekte for det!

Men nå har det blitt som det har blitt - å trives egentlig som dette! :) Vi klarer oss utmerket!! :)

En innendørs hobby? Skulle likt å vite det selv.. Blir bare data her, liksom! Helt nørd, tihi!

Skrevet

Hmm, føler meg ensom noen ganger, spes om jeg tenker over at alle venna mine har "dumpa" meg etter jeg fikk barn. Har kanskje 2-3 stk igjen nå. Og ei bor her hvor jeg bor. Men blitt flinkere til å sitte å kose meg aleine da. Selv om jeg og sitter å nerder:p Men har ønska meg sånn scrapbook-pakke til jul så tenkte å starte med det kanskje, er ganske så kreativ av meg:)

Her er farem med i bildet, men tror på en måte han ikke vil være far:p

Skrevet

ensomheten måtte brenne! :o)

jeg kjøpte sånn brorderi idag, av ole brum! tjohei, for et herlig liv.

det skal jeg kose meg med ikveld!

Skrevet

når lillegutt har lagt seg om kvelden pleier jeg som regel å rydde litt, se tv og sitte på dataen. synes det er herlig å være alene jeg, uten mas og kjas fra andre. han er jo så snill også da, så det hjelper jo på :) har fått inn faste legge-rutiner nå, og det går som smurt det nå :)

Skrevet

Jeg sitter her bare ellers ser jeg på tv :) husarbeidet tar jeg på dagen, orker ikke bruke kvelden på det for da er jeg så sliten anyway.

Har besøk en sjelden gang. Ellers er jeg heldig å har foreldre som har snuppa mi på overnatting annenhver lør-søn så da har jeg to lørdager ute sammen med vennene mine i mnd.

Skrevet

eg skjønner deg veldig godt.. eg er aleine med sønnen min.. hele døgnet, han har ikke sett pappaen sin engang.. så kveldene blir veldig lange!! eg savner spesielt noen å snakke med om kveldene.. det er liksom ikke bare å gå ut en liten tur lenger....

Skrevet

Det er klart at det er annerledes å være alenemor.. Og det er klart at man føler seg litt ensom til tider - det skulle bare mangle. Jeg savner det å kunne dele foreskjellige ting med en partner, savner nærheten og ikke minst det intime. Og det er vel helt naturlig! Vi mennesker er jo ikke skapt for å leve alene, vi trenger en partner. Det ligger i naturen vår.

Så det er ikke rart om man føler seg ensom til tider!

Jeg har fortsatt de samme venninnene som jeg hadde før - forskjellen er bare det at vi ikke finner på de samme tingene, men heller møtes å ser en film og lager god mat. Dog ikke så altfor ofte - men ikke så sjeldent at jeg rekker å føle meg "alene". Men nå skal det jo sies - en venn er ikke det samme som en kjæreste! Og ja - jeg savner en spesiell person i livet mitt, savner den tryggheten.

Jeg kan faktisk finne på å bli "sjalu" på venninner som er samboende, forlovet osv.. Nettopp fordi jeg savner den nærheten!

Men direkte "ensom" føler jeg meg ikke akkurat.. Jeg har jo den lille jenta mi som lager masse liv hver dag - jeg har jo ting å gjøre fra morgen til kveld! Er det ikke amming, så er det bæsjebleier.. Eller bading, eller vasking, eller rydding, eller kosing.. Det er liksom noe å gjøre hele tiden - og den lille tiden jeg har for meg selv bruker jeg som regel på å ta meg en lang og god dusj, lese en bok og bare slappe av! Og den tiden syntes jeg faktisk at er dyrbar - syntes at det er viktig det å bare kunne få slappe av litt! Uten noe mas fra noen.. Litt MEG-tid! :)

Skrevet

hei.. sitter litt eksta på dataen, å chatter.. syns det bli ensomt om jeg ser en film helt alene.. men er som oftest dødsens sliten, så jeg legger meg ganske tidlig jeg å :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...