Gå til innhold

Julemiddag ikveld:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere vet jenter, så er noen av oss mer utålmodige enn andre eller rett og slett bare glad i typisk julemat:-) Velg det som passer;-))

Så ikveld spurte min bror om ikke vi skulle bestille julemat fra en lokal kafe og spise sammen:-) Og vi, sa jo ikke neitakk.....hehe, en gang matglad, alltid matglad! Så vi skal altså spise ribbemiddag ikveld og ungene skal ha kinesisk, for de hadde mer lyst på det:-) Så God Jul og Godt Nytt år jenter - da var jeg første mann ut med ribba også, for pinnekjøttet har vi allerede nytt her i huset;-))

Tjohei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

kan jeg bli med?

Skrevet

God jul i stua!

Synes nesten julematen smaker bedre før jul enn akkurat juledagene jeg, for da blir det gjerne så mye av alt ;-)

Kos dere!!!!

Skrevet

Vil du værra med så heng på!!!

Tjoheii!!!

Skrevet

Ja, det er jeg helt enig i:-) Det eneste jeg ikke tjuvstarter med er den glaserte juleskinka og kålrabien, den spises fra 1.juledag og utover i romjulen. Vi er så glad i det her i huset at vi stort sett må ha to stk pluss at min mor også lager en;-))

Skrevet

Oi, det er godt det. Synes akkurat skinken er best i Sverige jeg da, så jeg må vel på en liten harrytur snart igjen ;-)

Skrevet

Ja selvfølgelig er den best den svenske - tilberedt på ekte Emil-vis:-))

Yummie!!!

Skrevet

Hehe...jeg er vel av samme sorten! Jeg har ikke skjønt vitsen med å vente med godsakene, så her har vi hatt pinnekjøtt flere ganger allerede. I morgen har vi planer om lutefisk. ;o)

Jeg tar gjerne imot tips om den glaserte skinka det skrytes av. Jeg har forsøkt å panere med sennep og kavring, men det ble bare sånn passelig godt. Kanskje jeg gjorde noe feil?

Skrevet

Ååå det hørtes godt ut,jeg vill også ha!!! Må nok innrømme at jeg spiste pinnekjøtt for noen dager siden namm

Skrevet

Lutefisk ja! Jeg er egentlig ikke noe glad i det, men vi ble bedt på det en lørdagskveld og jeg spiste det jeg;-) Tilbehøret er best:-))

Skrevet

Helt enig i at tilbehøret er best! Jeg er egentlig på tilvenning og har bare spist lutefisk de siste tre årene. Nå er det nesten godt! ;o) Jeg holder kanskje på å bli voksen? ;o))))

Skrevet

Om det å like lutefisk er å være voksen, så er nok jeg veldig ung ennå.......vet ikke helt om jeg synes fisken er grei eller kjempevemmelig ennå.......men jeg spiser det.......urk....:-)

Skrevet

Hehe...det er vel mer det at jeg var supernegativ før, uten å ha smakt! Mat med malingsfjerner skulle i alle fall ikke jeg ha! :o) Over mange år har pappa klart å overtale meg til å smake. Så jeg følte meg litt voksen da jeg gjorde et ærlig forsøk. Mer skal det ikke til før jeg kjenner at jeg holder på å bli stor...:o)

Skrevet

Flere med dilla på julemat her :-) Vi har allerede tjuvstarta på både ribbe og pinnekjøtt. Skal ha pinnekjøtt i morra også. Julebrus og julemarsipan er også behørlig prøvesmakt.

Neste søndag skal vi på det årlige rakfisklaget hos fatter, så da er det knapt noe igjen til "jul".

Har alltid vært litt sær på det med "juleting" og har hatt som prinsipp at det hører med i desember. Nå er jeg faktisk litt enig med andre her inne som mener at julematen faktisk smaker bedre før jul, da omgivelsene er litt roligere. Er fortsatt lit sær på pynting da - her er det jul fra 15. desember - 10. januar, så var vi ferdig med det :-)

Nyt maten og god lørdagskveld :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...