maiprins Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Hei Endelig har jeg kommet inn til dere - har termin 9. Juni! Men jeg har fått beskjed om at jeg har lavt blodtrykk og må ta det med ro. Men jeg tok det med ro før hun sa det også........ hmmm Kan noen forklare meg symptomer på Lavt blodtrykk og hva jeg kan gjøre med det? Og hva det gjør med fosteret? Har prøvd å lete på internett sider men finner ikke så mange svar. klem
Gjest Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Hei! Symptomer på lavt BT: - du blir fort svimmel hvis du snur på hodet - blir fort svimmel om du reiser deg opp fort - i værste tilfelle kan du besvime dersom du er alt for rask Det er ikke så mye du kan gjøre med det egentlig. De som har faretruende lavt BT får medisiner for å få det opp. Men naturlig nok så går BT opp under svangerskapet. Men om det gjør noe med fosteret aner jeg ikke desverre.
maiprins Skrevet 24. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2006 takker for svaret ditt trine ;-)
en dag i mai Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Lavt blodtrykk er ikke farlig etter det jeg har forstått. Jeg har også veldig lavt og blir veldig fort svimmel og uvel. Det går bra når jeg husker på å reise meg sakte, gå sakte og ikke "hive" meg rundt. Det er helt vanlig at blodtrykket går ned når du er gravid. Blodmengden i kroppen økes, og da går ofte trykket ned. Det er bare at noen av oss får litt vel lavt. Hvor lavt er trykket ditt egentlig(bare litt nysgjerrig..)
tina 79:) Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Jeg har også lavt bt, men legen sa at det ikke er noe å bekymre seg for, med mindre du får plager av det! Mitt var 105/60
en dag i mai Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Fikk samme beskjed som Tina. Ikke noe problem hvis det ikke plager meg. Mitt er 90/40
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 jeg har også lavt blodtrykk har alltid hatt det. man må bare ta det litt mer med ro og ingen krappe vendinger som tidligere nevt. babyen har det nok bra likevel. forøvrig lakris vil etter en stund øke blodtrykket, men man skal passe på at blodtrykket plutselig ikke blir for høyt. for min del hjelper det litt mot kvalmen så jeg spiser noen lakris godterier hver dag, riktignok ikke mange. etter et par uker merket jeg forskjell når jeg reiste meg men blodtrykket er generelt sett fortsatt lavt.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Hei nicken! Jeg har også lavt blodtrykk - JM min mente det bare var fint - at det var myyyyye bedre enn å ha høyt blodtrykk. BT vil stige gjennom svangerskapet.... Kan jeg spørre hva BT ditt ligger på siden hun sa det på den måten? Symptomer kan være svimmelhet (noen besvimer visstnok også)....
Gjest Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Hallo Jeg fikk beskjed om å være aktiv jeg,trene forsiktig,hadde bt på 90/50 og nå tirsdag på første gangs kontroll var det kommet opp i 100/60,legen sa det var litt bedre og at grunnen nok var at kvalmen nå har gitt seg helt og at jeg har gjort et tappert forsøk på å være aktiv.Har ikke vært lett altså..
maiprins Skrevet 24. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2006 jeg hadde ved 1 kontroll ca 7 uker på vei 118/70 og det var bra sa legen. Men på tirsdag følte jeg meg så utrolig dårlig, svimmel utrolig kvalm, uvell, prikking i fingrene, kald svetting og følelse av å skulle besvime. På legevakten sa hun, altså legen, at jeg hadde lavt blodtrykk 100/60 Rådene jeg fikk var å ha beia høyt når jeg sitter, reise meg sakte, ta det med ro Men nå har jeg jo fått mange nyttige tips av dere også. Har noen av dere sinnsykt hodepine også? Hva ligger blodtrykket deres på ? Takker for alle svar
maiprins Skrevet 24. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2006 jeg hadde ved 1 kontroll ca 7 uker på vei 118/70 og det var bra sa legen. Men på tirsdag følte jeg meg så utrolig dårlig, svimmel utrolig kvalm, uvell, prikking i fingrene, kald svetting og følelse av å skulle besvime. På legevakten sa hun, altså legen, at jeg hadde lavt blodtrykk 100/60 Rådene jeg fikk var å ha beia høyt når jeg sitter, reise meg sakte, ta det med ro Men nå har jeg jo fått mange nyttige tips av dere også. Har noen av dere sinnsykt hodepine også? Hva ligger blodtrykket deres på ? Takker for alle svar nicken med nurk i magen
maiprins Skrevet 24. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2006 Hei! Å være aktiv er noe jeg ikke er. Har ikke noe ork - blir så fort svimmel og uvell + vondt i hodet. men jeg må snart ut å røre på meg................. Skjønner det godt - det er IKKE lett å være aktiv når man sliter med div. symptomer........ TAkker for alle svar
Alle gode ting er tre =o) Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 Det er viktig å drikke mye ved lavt blodtrykk,da øker du volumet i blodbanen !! Vann er det beste.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 24. november 2006 #14 Skrevet 24. november 2006 Mitt BT ligger på ca 100/60 og 100/66...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. november 2006 #15 Skrevet 24. november 2006 Drikk mye vann og spis lakris. Jeg har alltid hatt 90/50 og kollapset i 7. mnd forrige svangerskap. Legg deg ned og ha beina høyt. Ikke reis deg fort.
myohmy Skrevet 25. november 2006 #16 Skrevet 25. november 2006 mitt Bt var i går 101/66. Veldig bra sa jordmor, men det ligger lavt så det er grunnen til sterk hodepine, tretthet og svimmelhet som jeg har slitt med. Hun ga de samme rådene som er gitt ovenfor, reise seg sakte osv viktig med masse drikke, det skal hjelpe på hodepinen. Jeg drikker 1-2 l vann pr dag og hun ba meg drikke enda mer. og veldig viktig å ikke slite seg helt ut fordi det tar så lang tid å komme seg igjen.
maiprins Skrevet 25. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 25. november 2006 Hei TAkk for svar! Jeg har også symtomene som du har - gjør ikke noe annet enn å ta det med ro. Men det som engster meg er at jeg ikke da får beveget meg å kommer til å legge på meg så mye. Var litt overvektig før jeg ble gravid ....
*mamman til tw og bi* Skrevet 25. november 2006 #18 Skrevet 25. november 2006 105/60 er jo nesten normalt.undertrykket er jo helt normalt og det er jo det de ser på.så du har vel ikke hatt så lavt bt? på det minste var mitt 90/40 og hadde det blitt lavere måtte jeg ha gått på bt medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå