Happy-32 Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 I dag kom vi hjem fra sykehuset med lille jenta vår som ble født den 21. november og 9 dager på overtid. Hun var over 4 kg, usedvanlig vakker og fødselen gikk bra. Jeg hadde setefødsel, og det var ikke en skrekkelig opplevelse i det hele tatt. Det hele gikk raskt og greit, og hadde tett oppfølging hele fødselen. Så hvis det sitter noen der ute og skal ha setefødsel, ikke gru dere. Flott opplevelse, i allefall for meg..
Lykkelig smil Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Min ligger i seteleie. Tok de bekkenmål av deg og mål av babyen før den ble født slik at de så hvor stor den var?? Brukte de tang?
Gjest Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Gratulerer så mye med jenta og lyke til videre fremover :0)
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Heisann! Gratulerer med jenta di. :-) Fint at det gikk så bra selv om det var setefødsel da. :-) Kos dere videre.
Happy-32 Skrevet 24. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2006 Til spent-80 Jeg fikk første gang vite i uke 28 at babyen lå i seteleie. Prøvde alt av tiltak for å snu henne, men hun var bestemt og ville sitte på rumpa. I uke 37 var jeg i røntgen og fikk vite at jeg hadde veldig gode bekkenmål. I tillegg målte legen min str på ungen når jeg var på kontroll. I uke 39 var jeg på sykehuset og fikk en nøyere vurdering av babyens str. Fikk da vite at til termin ville hun være ca 3600 gr. Gikk jo 9 dager over, så derfor ble hun ganske stor. De brukte ikke tang under fødselen, men de hadde den liggende i fall de fikk behov. Legene har et grep de bruker til å få ut hodet samtidig som man presser. Jeg har født et barn før, med hodeleie. Og syns ikke det var verre å føde denne gangen. Vondt er det uansett. Hvis jeg en dag skal få flere barn og får vite at den lille ligger i sete, ja så føder jeg vaginalt da og. Det er rett og slett en spesiell opplevelse, med tett oppfølging av folk rundt deg. Både jeg og mannen min følte oss veldig trygge i situasjonen Hvis du har gode bekkenmål og normal str på ungen, vil jeg anbefale deg setefødsel. Og kanskje særlig hvis du har født før. Lykke til uansett valg, bare du kjenner hva som er rett for deg..
Gjest Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 gratulerer så masse! Godt å høre ikke alle setefødsler er avskreddende.. Og enda så stor hun var?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå