Gå til innhold

Når begynne med brød? og hvordan??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så mye styr med grøten (lunch) når vi er ute på farten. Kan jeg begynne med smaks prøver med brød nå? Hun er 6mnd.

Hvilket pålegg har vært favoritt hos dere? Jeg tenkte å begynne med leverpostei.

håper på mange svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med brød da Guro var 6 mnd, fordi hun ikke var så begeistret for grøt. Delte opp skiven i små terninger og puttet i henne, det gikk ned :)

Du merker fort om babyen din klarer å svelge/tygge bitene, kjenn etter i ganen en stund etter at du har gitt den første biten, om brødet har satt seg fast der. Har det det er ikke teknikken helt inne enda...

Pålegg her er:

leverpostei

smøreost (naturell, med urter, med skinke...alt mulig)

prim

makrell i tomat

..og smør under.

Skrevet

Her gir vi tulla en halv skive, så styrer hun på selv. Jeg vil anbefale deg å gi kneipbrød, det er ikke så klissete som de andre brødtypene og egner seg fint som "startbrød" for småen. Det er skikkelig ekkelt når de omtrent brekker seg fordi de har klissete brød som sitter fast i ganen.

Skrevet

Takk for tips!

Da skal jeg kjøpe kneip brød og pålegg til lille snuppen i morgen!

Skrevet

Jeg prøvde med brød rundt 6,5 mnd, men da bar babyen ikke klar for dette. Nå har det gått en måned, og de 3 siste dagene har hun fått brød. Hun sitter og gaper som en liten fuglunge :) Hos oss er baconost og skinkeost favoritt. Jeg har prøvd leverpostei, men det var litt fremmed for henne.

Helsesøster sa forresten at vi kunne begynne med brød da vi var på 6 mnd kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...