Gå til innhold

bostønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvoe mye må man betale i husleie for å få bostønad? å hvor mye får man dekt? å hva er O.S? hva går de ut i fra om man får det å hvor mye man får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt avhengig av inntekta di, og hva du betaler i husleie. OS er overgangsstønad, som enslige foreldre får. Ofte får de som bare har OS på ca 9600 kr pr mnd, dekt ca halve husleia. Dessuten får man mer i de største byene, enn i små kommuner.

Jeg har en inntekt på ca 112 000 (OS), får snart en husleie på 6500, og bostøtte på 3264.

Hadde jeg fortsatt å bo der jeg kommer fra (utenfor tronhdeim) hadde jeg fått over 1000 kr mindre pr mnd:) Kjipt, når det begynner å bli like dyrt der. Valgte storbyen i stedetfor jeg;)

Her kan du beregne selv:

https://tjenester.husbanken.no/bostottesimulator/index.do?s=_Velkommen&p=velkommenBean

Skrevet

takk for svar:) jeg bor utenfor trondheim no, men flytter sansynligvis tilbake til trondheim snart. å veit ikke hva jeg har krav på, veit ikke hva jeg kan søke om å sånt.

Skrevet

Hvor gammel er du da? Lei av bondelandet jeg nå, så nå blir det o store trondheim, hehe. Nei, det er ikke så greit å vite alt det der i starten. Har har holdt på med det i en del år nå, så det går av seg selv. Men en liten papirmølle er det,(

Vi kan godt snakkes på mail eller msn om det, hvis du vil.

Skrevet

ja, d hadde vært fint:) har en del spm:P

hva er mailen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...