Gå til innhold

Vann


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Leste under relevante artikler for 3 mnd her inne at det kunne være lurt å begynne å gi barnet litt vann. Er det noen som har begynt med det? Leste om det etter at vi hadde vært på 3 mnd. kontrollen, så jeg fikk ikke spurt HS om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at man ikke trenger å gi vann fordi morsmelken tilpasser seg det veskebehovet barnet trenger, men om man gir mme så vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare for å få i ungene nok væske, men for å venne de til smaken. Kok opp litt vann, avkjøl og gi på flaske, og fungerer også kjempefint om ungene har feber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ham litt vann iblant, for å venne han til smaken. Gir kjøpevann og heller det rett på flasken uten å koke. Han liker det ikke så mye, men håper på å kunne venne han til smaken slik at han kan bruke det som tørstedrikk når han blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk beskjed av helsesøster at det var unødvendig med vann så lenge jeg ammet. men om jeg ville gi litt så måtte jeg koke det sånn at det blir 37 grader.. viktig å koke vannet !!! kjøpevann er desverre ikke noe renere enn sping vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest det samme - og introduserte frøkna for litt vann for første gang i dag. Hun blir snart 4 mnd. Jeg kokte opp litt vann, lot det bli lunkent, og ga noen skjeer til henne. Hun likte nok ikke smaken så veldig godt, for det kom noen helt nye grimaser jeg ikke har sett før - hi hi hi. Morsomt! Kommer til å prøve med noen skjeer hver dag framover for å venne henne til smaken. Var sikkert uvant at det ikke var søtt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...