Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 http://www.konsumentverket.se/Documents/sakerhet/sakerhet_barnsang_bilder.pdf Vi har Nikolai-sengen til frøkna her. Med en gang ble vi litt utafor og tenkte, hjelp vi må bytte og kjøpe ny. Men etter å ha lest rapporten og sett at det faktisk ikke har skjedd noen ulykker med denne sengen, men at det under testen (som er foretatt av voksne) var en svakhet (i treverket sannsynligvis) mellom gavel og sengebunn, og at DERSOM det ble et stort hull der, så KUNNE evt et barn sette seg fast og bli kvalt, så fant vi ut at vi beholder sengen. Synes det er flott at de tester barneutstyr, men stusser litt på skremselspropagandaen som blir kjørt samtidig. For, det er vel ingen som legger barnet sitt i en seng med store hull eller? Det er da jeg tenker at det er godt å være moden, og faktisk tørre stole på seg selv. Ikke la seg påvirke til å tro at man er en dårlig forelder selv om en ikke løper avgårde, halvt skremt ihjel, for å bytte en seng som ikke har svakheter verken her eller der uten at man går løs på den med enslegge....MEN, jeg forstår selvfølgelig at mange gjør nettopp det, altså løper for å bytte:-) ....og selvfølgelig vil vi heretter sjekke sengen litt oftere.....og det er helt greit:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Tror du vil merke det om bunnen siger litt..... Er vel mer skummelt hvis sprinklene har for stor avstand. Nei det er godt å ha passert den første ungdom.
Superlis Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Enig med deg,tror man av og til må ha litt is i magen..og heller sjekke det utstyret en har før en kjøper nytt. Vi har hatt en gammel arvet seng til våre,som vi jevnlig har sjekket! Nå da vårt 4.barn skulle sove i den måtte vi kjøpe ny,den var rett og slett ikke stødig nok lenger=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2006 Ja ikke sant! Noen av sengene hadde for stor avstand mellom sprinklene, og det er farlig, men at sengen kan få hull når man er litt hardhendt........det er noe helt annet!
Gjest Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Hva når man har klatremus som ikke vet sitt eget beste? Mellombarnet klatret ut av sprinkelsenga før hun var 1år! Hun stablet pute og dyne i en ball og kom seg over kanten. Noen ganger med beina først, og andre ganger gikk det ikke like bra...:S
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2006 He he he, da må man kanskje vurdere å gå til innkjøp av en romkapsel eller no da;-))
Gjest Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Hehe...eller finne en hjelm som matcher pysjen ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2006 Hi hi, en skumgummidress med hjelm - pjoing pjoing....;-))
Gummelillan Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Oi, minner meg om nevøen min. Klatret veldig tidlig ut av sengen. Pappaen mente at han skulle få slutt på det og forlenget kantene på sengen med sponplater. Såpass høyt at morne slet med å legge ungen ned i sengen.. Ble nesten så hun måtte bare slippe han ned og be han legge seg selv... Og selv da klatret han ut!!!! Hører med til historien at samme gutt også fra starten av foretrakk traktorer i senga fremfor kosebamser ;-))))) Litt macho, ja! He, he. MIne egne unger har ligget rolig i sprinkelseng til de får ny seng sånn rundt 3 års alderen. Så det er tydeligvis stooor forskjell på unger ;-)
Gjest Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Hehe...synes jeg ser når moren skulle legge sønnen ;o) Vi endte opp med samsoving etter gjentatte mislykkede forsøk på å holde henne i senga si. Den minste har ikke samme klatretendenser, heldigvis! Hun er dessuten en del lavere, så hun har ikke samme fysiske forutsetninger heller ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå