Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Mye brukte slanguttrykk og lånord GUTTER I VEST: Engelske lånord og slang keen funk yes cool dj performanceart dealer ditcha flames Norsk slang digg konge Cola-konge lættis kvalik dritbra dritdigg dritfet dritflau dritforbanna dritsvære fjortisruss grandis Lånord fra andre språk: wolla = jeg sverger GUTTER I ØST: Engelske lånord og slang chill/chillern/chille fuck/fucka/fucker shit yes yo bullshit bad-a/bad-er party snowboard Norsk slang digg loke/lok dritbra drit lættis noia dritgode dritkult dritmye fett spenn sigg dritkaldt Lånord fra andre språk: mor = brukes som et utrop, som jøss taz = tull schpa = bra kæbe = eg. prostituert, men nå jente wolla/walla baite = herme dritsjmø = dritbra dritschpa jallanorsk nach = nachspiel vorsestället = vorspielstedet wollaene = betegnelse på folk som bruker ordet "wolla" mye JENTER I VEST: Engelske lånord og slang shit yes mail keen date gangsta hello backup fancy Norsk slang digg (+ udigg, dritdigg) keeg stæsj dritkul førstis døgne lættis/lattis loke Lånord fra andre språk: vorsa noia latte JENTER I ØST: Engelske lånord og slang shit wow bitch whatever familyen chatta chiller Norsk slang lættis/lattis loke digg mill blabrer bestis fjortis Lånord fra andre språk: Tæsja = stjele avor = gå, stikke, komme de luxe wollaspråk ....Ikke at jeg egentlig skjønner hva en del av disse ordene betyr, men siden jeg har tenåringer i huset og ikke alltid skjønner hva de sier heller (;-) så er det jo greit med en liten "ordliste" eller hva? Avkrefter iallefall om det de prater om er et nytt narkotisk stoff på markedet eller rett og slett et uttrykk for for et helt vanlig ord - bare i ny innpakning;-)) Høres noen ganger helt på jordet ut, med alle de nye slang-uttrykkene, og jeg bifaller det ikke, men skjønner at jeg heller ikke klarer å stoppe det, så "vil du værra med så heng`på!" I kveld skal jeg forresten chill`n..........Hepp;-))
dritgrei hei hei! Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 man blir visst prega av å jobbe med ungdommer..... eller er dette nok et bevis på at jeg kun er en ungmø ;-) det eneste jeg ikke har peiling på hva betyr er wolla... hva er det? :-)
Karomamma Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Jaså, lest Aftenpostens aftennummer i dag? PS Wolla betyr "jeg sverger"...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2006 He he, nei, leste på nettet:-)
♥Snulder Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Huffa meg.... ukjent språk for meg... Noen kjente ord... men gutta bruker stort sett kjent språk hjemme... De har vel skjønt at mor må ha ting i klartekst tenker jeg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå