Ronja65 Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Har bare hatt så mye og gjøre i det siste. Sønnen min har også okkupert rommet der pc:n står en del. Han fikk nemlig pekefingeren fra lærene om skjerpings, da karaktærgrunnlaget var kjempe dårlig. (går i 10:nde). Han er en veldig snill og grei gutt, trener friidrett og er stort sett hjemme i helgene. Jeg visste at han ikke hadde like høye ambisjoner som sin søster, når det gjelder skole. Men at det var såååå illle, det hadde jeg og hans pappa ikke trott. Nå gjør han lekser som han aldrig gjort annet.-) Jeg og lærene har nemlig blitt enige i at det ikke blir noen Thailandstur, hvis det ikke blir bedring. Sån er det med den saken:-))
♥Snulder Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Moro med slappe guttebasser! Jeg har også en 10. klassing som "tvinges" til minimum 1 time leksearbeid pr dag FØR han i det hele tatt får lov til å se på pc`n. Gutten er lynende intelligent...får til alt han vil...men gidder ikke. Synes det er greit å ligge på 3+, 4- i det han kaller kjedelige fag. Det han synes er gøy derimot... ligger han på 5-6 uten engang å åpne boka til prøvelesing.... Håpløst! Jeg pusher ikke på ungene mine ambisjoner, men prøver å lære dem å ha ambisjoner for seg selv.... Men de er litt for unge .... og late.... til å se fordelen av å legge grunnlaget nå...
Maud Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Så bra at han har skjønt alvoret. Håper bare ikke dere må gjøre alvor av truslene om å la ham være hjemme mens dere andre drar. Det hadde vel vært like ille for mamma som for gutten... Hyggelig å se deg her inne igjen!
Superlis Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Dette høres kjent ut,har også en gutt i 10. som egentlig er flink på skolen,men som ikke gidder stresse med sånne kjedlige ting..Har bestremt seg for å få gode dvs.gode nok karakterer for å komme seg videre..så får vi se....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Jaja, dere er ikke alene;-)) Men det er lurt å ta tak i det og følge opp ja ;-)
Ronja65 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2006 Ja. Gutten er ikke dum. Men laaaaat... eller en underyter...heter det så?? som læreren sa. Har topp karaktær i gym...men thats it. Ja. ja... men disse guttene kommer vel seg etterhvert får man håpe:-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå