Gå til innhold

Forvirret: Uke 5 eller uke 3?


Krysia

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lært at et svangerskap regnes fra første dag i siste mens. Altså er man to uker på forskudd i forhold til celleklumpen i magen.. Men hva sier man til andre? Er jeg 5 uker i gang, siden det er 5 uker siden siste mens, eller 3 uker, siden det var da unnfangelsen skjedde? Forstår at jeg har mye å lære... :) Og; hva betyr pp, en forkortelse jeg har sett men ikke helt kan forholde meg til...? Takknemlig for svar! Husk, alle er nybegynnere en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.. er oxo i det samme problemet der.. jeg aner egentlig ikke i hvem uke jeg er i.. gynekologen sier jeg er i 4 m en jeg tror jeg er lengere på vei.. hilsen ei som forstår deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke dette. . . . . Min siste eggløsning var 26 okt. Da tenker jeg at jeg er 4 uker på vei. Men etter å ha brukt terminkalkulatoren på barnimagen.com og lagt det inn på min egen side, får jeg beskjed om at jeg er i uke 7 og barnet i uke 5. Blir ikke klok på dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men vet du akkurat når befruktningen skjedde? For som jeg nå etter hvert har skjønt, så regnes svangerskapet fra 1. dag i siste mens, og barnet ligger ca to uker etter... Hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...