Gå til innhold

Ultralyd og hjertebank :-)


solstorm

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på min første ultralyd på privatklinikk. Jeg er 7+1 og var veldig spent, sov ikke så godt i natt. Jeg hadde heldigvis ingen grunn til bekymring for det første vi så var et lite hjerte som banket og en bitte liten spire!!!! :-) Jeg er så utrolig lettet og glad!!! Jeg fikk med meg ultralydbildene og selv om det ikke er stort å se, ser selvfølgelig jeg klart og tydelig min lille spire...

 

Legen sa at når man ser et hjerte som banket øker det sjansene betraktelig for at svangerskapet skal gå bra, da er det jo bare til å krysse fingrene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utolig gøy !!!!!

Dette var morsomt å høre, viste ikke at en kunne gå til ultralyd så tidlig.

Gleder meg på dine vegne, lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye :=) det må være spesielt å se sin lille hjerteknuser for første gang. Vi skal bestille UL time idag, vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja, det er spennende og betryggende å se den lille sprelle... ;-)

 

Man ser jo ikke så mye så tidlig, men det er godt å se det knøttlille hjerte slå. Jeg har lest meg frem til at det er mulig å se hjerteslagene fra uke 6+...

 

Lykke til på UL! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått UL neste tirsdag :=) Gleder meg masse!

Da er jeg 6 uker og 5 dager på vei. Så nå krysser jeg fingene for at jeg ser hjertet slå i magen min :=)

 

Litt nervøs også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha lykke til, jeg skal krysse fingrene for deg!!! :-)

 

Det hadde vært fint å få tilbakemelding på hvordan det går på ultralyd, jeg håper alt står bra til med den lille og at dere får se hjertet slå, det er så spennende! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro da solstorm. Jeg skal på UL til onsdag så da krysser jeg fingrene for at alt er bra. Huff...er så redd noe skal være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Mustang Sally, det går nok kjempebra, du vil nok se et lite hjerte som banker!!! Er ikke vi like langt 7+1? Jeg skal krysse fingrene for deg også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh så herlig. Det kunne jeg også tenke meg. Mista i uke 7+3 sist så det hadde hjulpet litt på å fått en slags bekreftelse nå ja. Jeg visste heller ikke at man kunne få UL så tidlig, men det er vel gjerne privat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man mister tidlig i svangerskapet sender ofte legen deg til tidlig ultralyd, men da ofte må du nok spørre om det selv...

 

Jeg hadde en tidlig SA for ca 3 måneder siden, og har derfor vært ekstra nervøs nå og har nok vært litt på vakt etter ulike tegn på SA eller reagert på manglende svangerskapssymptomer.

 

Jeg bestile derfor UL på privatklinikk (jeg hadde ikke mot nok til å spørre fastlegen min) og betalte derfor en del penger for det.

 

Partneren min synes at jeg er litt paranoid, men jeg synes det var betryggende å se det lille hjertet slå og få en bekreftelse fra legen om at alt så fint ut så langt. :-)

 

Derfor forstår jeg deg godt jeg nattensDronning, i ditt tilfelle synes i alle fall jeg at legen din bør foreslå tidlig UL...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg om UL så fort den er overstått :=) Må si jeg gleder meg utrolig :=)

 

Kommer ikke til å få sove, kommer bare til å glede meg ... Uff! Hadde du det sånn også?

Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle tatt en telefon til legen min, jeg er nå i uke 7, og har ikke fått time hos lege før uke 9. Men kanskje jeg heller skulle gjøre som deg solstorm, kontakte en privatklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens Dronning:

 

Jeg kontaktet også en privatklinikk i Oslo. De tar 1200 NOK for en UL, men det er absolutt verdt pengene, bare for å få en bekreftelse. Vi hadde en SA for 3 mnd tilbake, så jeg tror jeg engster meg en del som følge av dette.

 

Vi skal til UL kommende tirsdag, da er vi 6 uker og 5 dager på vei.

Jeg vil absolutt anbefale deg å kontakte en privatklinikk! Så har vi 1. svangerskapskontroll i slutten av uke 8 hos fastlegen min.

 

Lykke til og fortell hvordan det går med deg da :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg ringte legekontoret i dag, legen min var dessverre gått for dagen. De noterte ned navn og nr, med beskjed om at legen skal ringe meg på mandag, så får vi se om det hjelper noe. Jeg kan jo i hvertfall spørre ikke sant? Så får vi se om hun henviser meg tidligere til UL, hvis ikke så sjekker jeg det private "markedet".

Vi er i dag 7+1, huff det er bare nå jeg synes dagene snegler seg avgårde, ellers så flyr de jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig :=)

 

Lykke til!

 

på Majorstuaklinikken ( vår privatklinikk ) der får du 3D UL og Cd rom, prisene ligger på ca 1200 NOK pr time. Men det er absolutt verdt det!

 

Har fått denne klinikken anbefalt av venninder :=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 1200 kroner på UL på privatklinikken jeg også, men jeg er enig med AwholeNewWorld at det absolutt er vel anvendte penger.

 

Jeg håper, nattensDronning, at du får henvisning fra fastlegen din og får tatt en tidlig UL. Jeg tror ikke det er noe galt altså, men det er godt å vite uansett...

 

Jeg tok med meg ULbildene på jobb idag og kikker på dem i skjul... :-) Det er godt å få et bilde av det livet som vokser inne i meg, jeg synes at hele graviditeten har blitt mer virkelig nå.

 

Jeg spurte legen om vi kunne få med et bilde, og da tok han to med en gang fra ulike vinkler. Jeg tror det kan være lurt å spørre legen om bilder hvis du ønsker det, for du får dem nok ikke automatisk.

 

Lykke til til både AwholeNewWorld og nattensDronning!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig, at pengene er faktisk verdt det :=) Spesielt for oss som går å grubler på om det er liv i magen, eller ikke. Det hjelper å få bekreftet :=)

 

For egen del, så er jeg enig med Solstorm, at du NattensDronning får tatt en UL bare for å vite :=) du har mange muligheter, når det gjelder private klinikker også. Prisene kan variere noe, så sjekk opp dette før du bestemmer deg for klinikk.

 

Kjære, Solstorm, jeg måtte smile når jeg leste at du sitter å titter på bildene i smug :=) Hihi! Gratulerer så mye =)

Jeg skal også be om bilder!

 

Lykke til til dere også!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :-) Man blir kanskje litt tullerusk når man blir gravid, men jeg blir bare så glad av å se det litt utydelige bildet av noe som ser ut som en avlang strek... Det er rett og slett supert at man kan ta med seg bilder, og det er jo fantastisk at vi kan se noe som helst på et så tidlig stadium som vi befinner oss slik at vi kan få noen svar på alle de spørsmålene som surrer rundt i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jeg ser frem til en avslappende fredagskveld hvor jeg mest sannsynlig sovner på sofaen... :-) I morgen skal jeg på årets første julebord, men de fleste der vet at jeg er gravid (synes det er litt vanskelig å holde hyggelige ting hemmelig :-)...) det blir derfor en rolig kveld med god mat!

 

Ønsker deg også en god helg!!!

 

Jeg setter pris på å snakke med dere og utveksle erfaringer og meninger! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Ville bare nevne en mulighet til, dersom man ikke har lyst til aa betale for UL privat og legen ikke henviser. Hvis man vil ha en liten forsikring om at det er liv, boer det ogsaa vaere mulig aa be legen om aa ta HCG blodproever med et par dagers mellomrom. HCG (graviditetshormon) boer doble seg hver 48-72 time i et normalt svangerskap. En slik proeve kan man ta helt fra begynnelsen og fram til uke 10. Jeg maalte HCG i 4 og 5 uke, og det var kjempebetryggende aa faa normale tall tilbake. Sist mistet jeg i uke 5, saa det trenger jo ikke bety at alt kommer til aa gaa normalt, men det er i hvert fall gode sjanser for det. Skal ta ultralyd i uke 8.

 

Jeg bor i USA, og vet ikke sikkert om leger gaar med paa aa ta slike blodproever i Norge, men ville jo tro det er ganske standard hvis man ber om det. Det er ikke mye blod det er snakk om, og det virker som en ganske enkel prove--resultatene kommer tilbake neste dag. Det kan jo evt. vaere et alternativ til tidlig UL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle lykkeønskninger, det varmer faktisk, sitter i stolen og smiler hver gang nicket mitt kommer opp, he,he.

 

Jeg tror faktisk jeg tok slike HCG-prøver da jeg mista i juni (7+3). Ei stund etter SAen så viste graviditetstesten hos legen fortsatt positivt, De regna da med at det kunne være noen "rester" igjen i livmora. For å motbevise det tok de blodprøver med ca tre dagers mellomrom, tror jeg det var. Det nivået sank heldigvis, og jeg slapp en evt. utskrapning.

 

Jeg må vel innrømme at jeg føler meg ganske "rolig" akkurat nå. Og får jeg ingen henvisning til tidlig UL, vel, så venter jeg,tror jeg (men prøver å få time oftere hos legen, for de har blitt færre har jeg forstått). Men tror faktisk jeg skal nevne for legen den HCG blodprøven.

 

Jeg ønsker dere også lykke til videre og håper vi treffes her inne på dette forumet leeeeeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...