RLDO Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Jeg er samboer med en herlig mann som har engutt på 10 og en jente på 13.For en 8-9 mån siden ville jenta flytte til oss pga store prolemer hos mor. Vi brukte lang tid på prosessen, fortalte gang på gang at dette ville ikke bli lett, venner, store forandringer etc. Så flytte hun til oss. Alt gikk fint. Jenta var fornøyd. Dro så to uker til syden med sin mor. Når hun kom tilbake var alt forandret. Hun ville flytte tilbake. Hadde ikke fått venner på den nye skolen og savnet den gamle. Greit nok det men etter 7 dager på skolen er det kanskje ikke så rart.....Mye tull frem og tilbake. Det har endt med at hun flyttet hjem til mor og så har hun ikke vært her på 2,5 mån. Hun hater oss sier hun og det værste er at hun får lov til å flykte unna..... Mor, far og barn har vært til mekling, men det virker ikke som om det hjelper. I denne prosessen har det vært mye innblanding fra hans familie og de hører desverre mere på en 13 åring som lyver masse. Ingen har spurt oss hvordan vi har det og hvordan situasjonen er. Men toppen kom i går da har moren til samboeren min vært inne i huset vårt sammen med jenta mens vi var på jobben og tatt med seg klær, parfyme, sminke for flere tusen kroner. Ho har sagt til farmor at det var ting som hørte til hjemme hos moren og at vi ikke ville gi det til henne. Noe som ikke stemmer. Vi har alt av klær etc pga et dårlig samarbeid mellom foreldrene. Dette har fungert greit. Vi føler oss så misbrukt av hans mor nå. En ting er at ho på 13 gjør det. Hun er tross alt i en vanskelig alder, men hva med ho på 60? Ho burde vite bedre enn å rote rundt i vårt hus. Samboeren min har flere ganger bedt henne om å ligge litt lavt i terrenget nå som de er under en prosess, men nei da. Hun er en person som lever for barnebarna. Virker ikke som om hun er glad i sine egne barn. Ungene har vokst opp med komentarer om at min sambo er dum etc. Det er noe de har hørt både fra moren sin og bestemødre på begge sider. ( det stemmer ikke, han er en oppegående person) Vi føler oss helt tomme nå. Har også i denne prosessen vært gjennom prøverør som var negativt. Endte tilslutt med svangerskap utenfor livmoren. Tøft med tilførsel av hormoner. Uff dette ble langt...Godt å få tømt seg. Takk for at du leste......
Gjest Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 RLDO Jeg kjenner ingen og unner ingen å være i samme situasjon som deg. Ville bare at du skal vite at jeg tenker på deg. Dette er ingen holdbar situasjon, og det er heller ikke bra at dere har det slik, nå som dere prøver å få barn.. Skal krysse fingrene for at det ordner seg, det er vel det beste jeg kan bidra med.. Du har all min sympati!
RLDO Skrevet 23. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2006 Tusen takk. Det varmer. Tror nok vi må innhente en nøkkel elle to i dag. Vil ikke på noen måte ha det sånn som dette. Jeg har faktisk vært hos akupunktør noen ganger. Ho setter noen nåler på meg som skal få meg til å ha et litt mere avslappet forhold til ting rundt meg. Det hjelper men ikke i sitasjoner som nå............... Utrolig fint det du skrev til lillespire også. Stooor klem
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Takk for det.. Jeg håper vi kan skape en koselig atmosføre her inne,.. Det er ikke enkelt med stebarn og biomødre og hormoner og stemødre og alt det der.. Jeg vet at det kan være komplisert og frustrerende.. - Og føler det som enormt viktig at vi kan ta vare på hverandre, og at vi kan ha et sted der vi kan lufte tankene og følelsene litt.. Ønsker deg masse lykke til, og hent de nøklene med en gang, ja! Det der er overtramp til de grader! - jeg hadde klikket på svigermor eller mamma om de hadde gjort det mot meg.
alvinne Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Huff det høres jo ikke bra ut i det hele tatt, hvordan går det med gutten, takler han dette bra? Vi har også våre problemer med moren, samboer har en datter på 10 som er hos oss hver annen helg, får ikke med klær til samvær, hun er kun iført inneklær når vi henter henne og det er ett styr å få det samværet han har krav på. MEN hun har aldri dratt datteren inn i dette, aldri sagt ett stygt ord om samboer så datteren har hørt det, all ære til henne for akkurat det.
RLDO Skrevet 30. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2006 Hei Beklager at jeg ikke har svart før nå..... Gutten klarer seg veldig bra. Vi prater ikke med han om disse poblemene. Selvfølgelig har han fått med seg noe men han sier at han ikke vil bry seg. Men han nyter helgene og oppmerksomheten han får hos oss. Blir nok litt lite plass til han i hverdagen med en tenåring om styrer alt + et ban på 1 år. Selv så sier han det er deilig uten søsteren og alt bråket rundt henne..... Ang det med tøy så tror jeg det er påkrevd at far må ha alt utsyr selv. Tror det ble forandret når det ble endringer med bidrag. Vi har alt vi trenger hos oss og det fungerer veldig bra. Er ikke lett med stebarn og ekser, men vi har vel valgt det selv....... Har sagt noen ganger at jeg er glad for at jeg ikke visste hva jeg gikk til, men uansett smbo og jeg har det veldig bra sammenog det er det viktigste. Da klarer man alltids å svelge noen kameler..... Har vært hos akupunktøren min i dag så da er alt så positivt...he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå