Hanne og jentungen Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 For de som vil prøve seg på kake så ligger oppskriften til verdens beste gulrot kake på gårsdagens tråd:) Ellers er det siste dag i praksis i dag, wee, men permisjon må jeg enda se langt etter:/ jaja. Tror forresten jeg går feil, så jeg har j.... vondt under og bak den høyre storetåa, det er skikkelig. Ikke engang rier kan være vondere, hehe:)
konvall Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 God morgen Hanne. Nå er det vel egentlig ikke morgen for meg lengre, når en er vandt til å opp før fugelen om morgenen.... Blir lei ja... Men, nå er det ikke lenge igjen for noen av oss.. var hos jordmor i går, og da hadde hodet festet seg.. 3.gangs. Skulle bli strippet og få satt nåler neste uke, så det blir spennende... Nå har jeg tatt av sengetøy og satt på en maskin, så jeg får komme igang med dagens gjøremål. Skal drikke kaffe med bestemor i dag også, så en får starte... En riktig god dag til alle dere twilight jenter som våkner etterhvert......
SpongeBob Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Våken er jeg, har til og med kommet meg på jobb, og her blir det travelt i dag! Så nå må jeg ned oghente meg en kopp te først, så jeg får litt koffein i kroppen... Ha en bra dag alle sammen! Hanne: den kaka så bare nam ut!
bobby - nr 2 i juli Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 God morgen, jenter. Skal si du er tidlig oppe, Hanne! Her blir det en rolig dag på jobb, heldigvis. Ha en fin dag alle sammen!
selfangerkjerringa Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 God morgen, alle sammen Håper på en bedre dag idag! Mye modningskynnere igår, vondt i ryggen. Eneste jeg skal gjøre idag heldigvis er å rydde ut av de siste kjøkkenskapene, gubben skal rive alt idag. Og DET klarer jeg
Gjest Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Ja du sover ikke bort dagen, Hanne, når du tom rekker BIM før jobb....og så tidlig! Litt sein i avtrekkern her idag- sov mao litt for lenge, men pytt. 1 uke igjen på jobb nå, så er det slutt.... Da skal jeg bare kose meg. Finne fram adventspynten, babyklærne fra sist skal få en runde i vaskemaskina, vogna monteres(klødde litt i fingrene i går, men skal holde meg hard!) og gjøre unna julegavehandelen.... Må innrømme at den gulrot-kaka så god ut med nøtter i. Ellers ligna oppskrifta veldig på den jeg bruker. Jeg bruker forresten Tine kremost med appelsin og mandarin i kremen- blir kjempefrisk smak!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Ehhhh. Skal det ikke være mel i kaka di, Hanne...?
selfangerkjerringa Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 liten2: jeg har helt glemt når terminen din er! oppdater meg, pliiiz? (hihi)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Når har du termin, da? Må være nesten samtidig som meg. Julebarn på deg også :-) Jeg gleder meg veldig til permisjonen starter jeg også.
selfangerkjerringa Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 ang. kaka til Hanne: har prøvd med hasselnøtter en gang jeg ikke hadde valnøtter - det var ingen umiddelbar suksess... må være valnøtter altså!
Hanne og jentungen Skrevet 23. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2006 Liten2: står det ikke mel i oppskriften? Skal være med to kopper mel også, selvsagt:))
Hanne og jentungen Skrevet 23. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2006 Haha, som liten2 påpekte, i den forrige tråden stod kaka uten mel, denne versjonen er den riktige med sine 2 kopper mel:) Hadde blitt ei tynn kake uten. Hannes amerikanske gulrotkake: 4 egg 2 kopper sukker Piskes kjempegodt sammen 2 kopper mel 1 ts natron 3 ts kanel 1 ts salt 1 ts vaniljesukker Bland det tørre med egg og sukker. 3 kopper rå revne gulerøtter (1/3 på fint, resten på grovt, cirka) 1 pose valnøtter grovhakkes Bland dette inn i røra. 1/2 kopp olje has i helt til slutt. F.eks soyaolje, IKKE bruk olivenolje eller annen olje som smaker masse. Stek på mellom 180 og 200 grader i 45-50 minutter. Jeg bruker enten en 'liten' rund form eller en brødform, men her er det egentlig best å prøve seg frem. Glasur 1 pk philadelphia 1 ts vaniljesukker 50 g smør 125 g melis Bland godt.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #13 Skrevet 23. november 2006 26/12!:-) men jeg håper og tror det blir før... Har mens-termin 15/12. Førstemann kom 3 dager før UL-termin... Hvis ikke lillesøster kommer før jul, kan husn godt vente til januar spør du meg!:-)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 23. november 2006 #14 Skrevet 23. november 2006 Liten2, vi har samme termindato, vi da Helt enig, hvis han ikke kommer før jul kan han likegodt vente til etterpå... Blir spennende å se... du er jo andregangs, da er det kanskje større sjans for at det blir før termin? Spesielt siden føste hos deg også kom før. Er førstegangs jeg, så kanskje større sjans for at jeg går over tiden. Hanne: den oppskriften gjorde at jeg fikk fryktelig lyst på noe søtt nå midt i arbeidstida. Kanskje jeg må gå på Narvesen og kjøpe meg noe :-)
DiddiDaddi Skrevet 23. november 2006 #15 Skrevet 23. november 2006 Godmorgen jenter ) Er litt tregt igang som vanlig jeg, rolig dag her, lite planer. Må vel få startet på disse julekortene jeg snakket om i går... Syns det er kaldt i nord i dag, ihvertfall kaldt i huset...misunner dere som har peis! Tror jeg skal starte dagen med et bad og litt lesing - leser "Hundehodet", veldig bra! Humøret er mye bedre i dag! Fikk klaget min nød i går til alle som ville (og måtte) høre, spiste masse godteri og var ute på en liten shoppingrunde - det hjalp jammen, og nå føler jeg meg ikke som en eldre førstegangsfødende lengre ) Kanskje jeg også skal prøve meg på Hanne sin gulrotkake? Den så veldig god ut! Tåler ikke nøtter da...hm, noen som har forslag til alternativ ingrediens?
*1D* Skrevet 23. november 2006 #16 Skrevet 23. november 2006 Stine: Er jo mulig å bruke rosiner, capsis(er det ikke det sånn tørket melon heter igjen?) eller annet fruktkakegreier. Jeg er Høygravid i dag................... HjeLp;) Godt å høre at alle har en litt bedre dag i dag da:) Jeg lurer på om lillingen min kanskje har snudd litt på seg jeg.......? Han sparket i hvertfall oppover i går! Stille i dagda, men vi får se. Mulig vi slipper sånn stress medsetefødsel;) *håper* Skal på jobb nå og knuse de andre. Hehe...ikke bokstavelig, men klarte å passere de andre på salg i går (med mine knappe 4 t på jobb....)!! Er ikke veldig konkuransemenneske, men sånt er litt gøy av og til;) Stor klem til alle!
selfangerkjerringa Skrevet 23. november 2006 #17 Skrevet 23. november 2006 Ser ut som om du begynner å nærme deg Hanne på min "store heltinne"-liste, 1D... du er virkelig tøff! Håper alt er bra med jenta di, konteksten tatt i betraktning... og lykke til på jobb idag! Skulle så gjerne kommet og hjulpet deg å booste salgstallene, men her sitter jeg og er fremdeles kvalm etter å ha gått lilletrollet til barnehagen. Godt tips om kaka forresten - lurer på om det funker? Skulle gjerne laget den kaka selv, den er utroooolig god!!! men jeg antar rydding av kjøkken tapper meg nok for krefter idag, hehe
Hanne og jentungen Skrevet 23. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 23. november 2006 Stine: Du kan også droppe nøttene, de gir bare en ekstra piff. Ka-ping: er jeg på en heltinneliste? Kult:)) Hadde jeg hatt en så hadde du vært på min også Var en ting til, men må løpe:)
selfangerkjerringa Skrevet 23. november 2006 #19 Skrevet 23. november 2006 Hanne: det vet du da at du er Ikke mange jeg vet om som ville greidd det du gjør akkurat nå! Kjempetøff er du ang. kaka: hva med å ha littegrann mer gulrot i, sånn for å veie opp for saftighetene fra valnøttene?
Hanne og jentungen Skrevet 23. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 23. november 2006 Ja, ta litt mer finraspa gulrot i. Eventuelt kan du hakke i litt mandler viss du tåler det?
SpongeBob Skrevet 23. november 2006 #21 Skrevet 23. november 2006 Jeg vil også ha gulrotkake! Plan for helgen, kanskje?
Hanne og jentungen Skrevet 23. november 2006 Forfatter #22 Skrevet 23. november 2006 Her kommer litt selvskryt. hehe. I går bakte jeg verdens beste gulrotkake, vaska trappene, hadde i noen runder med klær og rydda. Oppi alt dette rakk jeg også å sette meg ned og slappe av med House:) I dag skal jeg bake boller med sjokolade inni, rydde enda litt mer og støvtørke.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #23 Skrevet 23. november 2006 Tror sannelig her må bakes i helga, ja.... Teller ned til lunsj her nå. Ble SMSet av en tidligere kollega og inv.ut, og det var jo koselig!:-)
Hanne og jentungen Skrevet 23. november 2006 Forfatter #24 Skrevet 23. november 2006 Så koselig å bli invitert ut da. Jeg skal visst på fest denne helga og på julekos neste helg, pluss alt som skjer i ukedagene. Kommer sikkert til å gå meg hus forbi om fødselen starter, er distré og rotete nok iallefall:)
SpongeBob Skrevet 23. november 2006 #25 Skrevet 23. november 2006 Hm, ny tanke. Har tenkt at jeg kan jo ikke bake gulrotkake siden jeg er alene hjemme m LT - men jeg kan putte i fryseren og ha til etter at mageKnøttet kommer!!! Får jeg ekstrapoeng på "flink gravid"-skalaen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå