duppsko Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 putter de bare inn fingeren da, eller må de bruke sånn jern dings til å åpne med, sånn at det gjør sinnsykt vondt????? litt vanskelig å forklare hva jeg mener da, men...: )
Gjest Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 De bruker bare hånden, men det holder ikke med en finger da, hun må inn med flere fingre.
Stolt 3 barns mor Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 hei på deg... ho tar inn to fingre og tøyer godt og det er litt vondt der og da men går fort over:-)
mom-to-be Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 hehe...måtte bare smile litt''' "jern-dingsen" du mener heter spekilum:-) Tror de unngår å bruke den på gravide langt ut i svangerskap, og som jentene sier brukes kun to fingre for å sjekke åpning. Men det kan være ganskeubehagelig i seg selv det altså;-(
MammaDilla Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 men når begynner jm å sjekke åpning? Hvor nærmt termin liksom? Grønn og uerfaren.. hehe
*Lucia* Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Tror ikke alle gjør det engang jeg......... jeg er i uke 38 og har ikke blitt sjekket for noe. Skal riktignok til jm i morgen igjen, men tror ikke hun skal sjekke noen modning nei...
Labbetøs Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 De sjekker åpning under fødselen, eller hvis det er misstanke om at du er i fødsel (eller om at noe er galt). Har ikke hørt om at de gjør det på vanlige svangerskapskontroller.
Maisie Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Høres ganske ubehagelig ut, det der. Men hvis det er under fødselen at de sjekker åpning, så har man vel så vondt fra før at litt tøying tåler man vel. har også hørt at leger/jordmødre helst ikke vil gjøre det før fødsel pga infeksjonsfare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå