Gå til innhold

advends kalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

lager dere sånne til barna deres hvert år?

har ei på 9 år som var så eple kjekk eller er ofte, at alle andre får det hvorfor ikke jeg da. bla bla.

når man har to barn så syns jeg det blir dyrt, fins ikke håp i lommeboka det.

men ho har to andre kalendere, og tenkte kjøpe noen små gaver, som hun får sånn innimellom i advents tiden. hva gjør dere?

syns jula er ett mareritt jeg da, spesielt økonomisk, når man bare har en inntekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt da, når jeg var liten er bare 10år siden, da hadde jeg kunn 1 sjokolade kalender til 10kr hehe...

Hun får nøye seg med de 2 hun har, ikke kjøp noen gaver ekstra når du ikke har råd til det. Ungene mine skal ikke få hjemmelaget kalender eller har ihvertfall ikke planer om det nå, eldste er 4år.

Skrevet

Du kan jo lage en aktivitets kalender... der dere baker kaker, pynter til jul, skriver julekort, pakker inn presanger, lager dekorasjoner, osv...

Skrevet

det var ett kjempe bra forslag!!!!!

Skrevet

Jeg har det til dattera mi. Vi har ikke så altfor mye penger vi heller, men kjøper ting som jeg vanligvis måtte kjøpt. F.eks hårkost, klemmer,hårstrikker, snop på lørdager, julekjole, votter osv...

Men siden ho er så stor, så var det jo et godt forslag det over...

Skrevet

det er jo ikke som du trenger kjøpe så mye til kalenderen.... trenger jo bare å være en liten karamell, ev en seigemann, kjærlighet...

men aktivitets kalender høres jo veldig bra ut da...

Skrevet

Er det noe jeg husker tilbake på med glede så er det gavekalenderne min mor laget til meg når jeg var liten (og stor;)).

Begge mine har hver sin gavekalender. Jeg begynte å kjøpe småting allerede i september, og ender på en total på 400 kroner for begge kalenderne. Jeg har kjøpt større esker som jeg deler opp, og noen småting ellers. Nå gleder jeg meg til å pakke dem.

Ellers har barna kalenderen til barne-tv og hver sin godtekalender. Gavekalenderen åpnes på morgenen og de to andre til barne-tv.

I tillegg har vi en familiekalender med aktiviteter for alle dagene i desember. På den måten trekker jeg ungene med i arbeidet med å få huset ferdig til jul :D

• 5 år senere...
Skrevet

du kan finne en del "gratis"-ideer til kalendere på barnetips.no

Skrevet

Det er slett ikke sånn at alle får gavekalender, men "alle andre" er jo standard barneargument. Ikke bruk penger på gaver i tillegg til kalenderne, det helt unødvendig.

Skrevet

Jeg lager gavekalender, slik at de får annenhver dag. Da lærer de seg at de er to stk nå, og ikke bare storesøster alene lengre.

Billigere også! :)

Skrevet

Mine to får pakkekalender. jeg begynner å planlegge jula allerede i august, sprer julegavekjøpt til barna og andre over flere mnd og tar med meg kalendergaver der jeg finner noe billig som jeg vet de trenger eller liker.

Ja jula blir et økonomisk mareritt på en inntekt men jeg vil at mine barn skal få en god jul, og siden de får lite ellers så skal det være litt ekstra på denne tiden av året. jeg hadde slitt veldig med å få det til om jeg startet i november.

Heldigvis er mine barn veldig takknemlige. De får heller ikke andre kalendere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...