Gå til innhold

Assosiasjoner til navnet Ludvig..?


spuntemor

Anbefalte innlegg

Huff, nå har jeg mast mye om disse navnene, men vi lider av akutt beslutningsvegring og gutten vokser... Har nesten bestemt oss for Ludvig. Hvilke assosiasjoner får dere til det navnet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ludvig er for meg et veldig "ordentlig" navn. Det er liksom ikke noe tull med Ludvig, litt som Henrik og Kristian.

 

Finfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er et flott navn! Kommer ikke på noen assosiasjoner foruten Beethoven, og det er jo ikke akkurat noe negativt Ü

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte Beethoven med en gang, og det er jo ingen dårlig assosiasjon! Tenkte også på franske konger, Louis.

Ellers er jeg enig med hun lenger oppe, som skriver at det er et skikkelig navn, i samme bane som Henrik og Kristian (men litt mer spesielt).

Gå for det! Kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er enig med de over meg. Et bra staut og ordentlig navn med fundament. Selvfølgelig litt flåklypa men det er som med Frida(med hjertet i hånden) Ronja(røverdatter) og Elias(Båten). Selv vet jeg om to Haakon Magnus. Kronprinsen? Nei, de er begge mye mye eldre enn ham.. Poenget er at det ligger litt assosiasjoner i alle navn. Men Ludvig er bra det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig navn!

Gutten vår het Ludvik et par dager, men så ombestemte pappa'n seg, så ble det Emrik. Men av og til skulle jeg ønske han het Ludvik, liker det så godt (Men jeg liker jo Emrik også, og navna passer jo ikke sammen, Emrik Ludvik he he...)

Så gå for Ludvig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emrik var jo mrosomt!

 

Minner meg om mumrik, som er en utrolig flott karakter i mummi - og da tenker jeg på BØKENE og ikke bare film og tegneseriene!

 

Ludvig er fint, bittelitt lugg i lyden når man skal si det!

 

 

Men fint, poetisk, eventyr og allikelvel solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...