BettyBoob Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 FIkk sønnen min i mars, får OS. Masse tull, skal nå få full OS, ikke fått noen begrunnelse på hvorfor jeg ikke har fått det hele tiden...Fant ut idag (!!!!) at jeg skal skatte i klasse 2. Var tom innom likningskontoret for 2 uker siden, men det med skatteklasse sa de f... meg ikke noe om! Blir så irritert! Må finne ut av alt selv, på slump! Ikke snakk om at de som kan dette opplyser en fullt ut nei! Møkk!!! Har vel tapt masse penger jeg nå da tenker jeg. Eller kanskje jeg er heldig og får igjen mye på skatten til neste år....Grrr...
Ingen_nick_ledig Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Skjønner ikke problemet jeg da... det er jo mer gunstig med skatteklasse 2 enn med skatteklasse 1.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Du vil få igjen en fin sum på skatten til neste år, så har ikke tapt noe på det :-)
SK&Maylen Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Angående det her, så har ikkje eg skifta til skatteklasse 2, eg må ikkje si fra om det iår? Det kan eg bare skrive på likningspapira når de kommer over nyttår? Og få igjen penger til sommeren sant?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 hm..du blir vel ikke liknet i skatteklasse 2 så lenge du ikke har meldt fra om det i år. Kan du ikke bare gå inn på skatteetaten.no og endre skattekortet nå da sånn for å være på den sikre siden? :-)
BettyBoob Skrevet 22. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2006 nettopp! Det er mer gunstig med skatteklasse 2. men ingen sa i fra til meg om at man må bytte, jeg visste ikke ngang at det fantes forskjellige kpasser. Har alltid tidligere skattet i klasse 1, og ikke tenkt noe videre over saken. Men uansett, da regner jeg med å få en pen sum neste år...
SK&Maylen Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Sikkert ikkje så veldig dumt nei.. hehe TEnkte det var en fin måte å spare penger på
lab79 Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Tk har visst opplysningsplikt, men det er svært få av de som jobber der som kan opplyse om noe med mindre man stiller svært direkte spørsmål! Utrolig vanskelig å hele tiden måtte dobbeltsjekke og kontrollere alt!! Det letteste er faktisk å lese all informasjon man kommer over (brosjyrer, lover, forskrifter).
Gjest Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Det er alltid litt kjekt å sette seg inn i lover og regler selv, så vet man når de ansatte på NAV har fått noe i vrangen. Skatteklassen bør du sjekke når du får skattekortet i starten av året, men det er ingen krise for det er når du fyller ut/signerer selvangivelsen at du virkelig må passe på at du har havnet i rett skatteklasse. Så du får skatteklasse 2 for hele året, og kan nok vente deg en god sum penger til neste sommer ;o)
BettyBoob Skrevet 22. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2006 Tusen takk for svar, kjekt å vite Ser for meg en flott sommer i 2007 !!! Er vanligvis ganske nøye på å undersøke slike ting, men med en baby i hus så har hjernecellene forsvunnet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå