Gå til innhold

Et spørsmål ang. første legebesøk...


Krysia

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har testen positivt på to ClearBlue! Veldig glad og overveldet! Jeg lurer på hvordan jeg da går fram: Skal man til legen sånn i begynnelsen? Hva gjør man der? Vil gjerne ha to ord med legen, for det er så mye som er nytt, men jeg er jo frisk og fin. Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Først gratulerer så masse!

 

Jeg ville anbefale deg å ringe legen din og få en time hos vedkommende. Det gjorde jeg etter å testet 3 possitive tester.

 

Kan være greit om du har noen spørsmål etc. Så vil du garantert få svar på de hos legen din. Så vil du etterhvert mellom uke 8 og 12 ha din 1. svangerskapskontroll. Det er vanlig tidspunkt i følge min lege!

 

Lykke til!

 

Jeg regner med at dette er din første? Det er vår 1. prins eller prinsesse! Så vi gleder oss masse!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer!!

Jeg forstår godt at du vil en tur til legen. Det er mye nytt første gangen.

Du kan ringe legen din og si det som det er og at du kanskje vil ta en "ordentlig" test der og spørre om litt forskjellig. D a finner legen også ut når det er lurt at du kommer tilbake på den første svangerskapskontrollen.

Bra du er frisk og rask! Det er jeg også og det er jeg VELDIG glad for:)

Lykke til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, tusen takk for svar! Ja, det er førstemann, og selv om det er ønsket og delvis planlagt føles det så utrolig... Lykke til dere også! :) Syns denne siden er så morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det svaret! Vet du hva en slik "ordentlig" test går ut på? Samboeren sier man kan finne det ut helt sikkert på blodprøve, og det har han kanskje rett i!? Litt grønn jeg. Lykke til du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. det er vanlig å ta urinprøve hos legen for det jeg mente var en "ordentlig" test.

Men jeg lurer litt på om de i visse tilfeller følger opp graviditetshoromonet gjennom blodprøver også.. Tror det gjelder mest de som har spontanabortert flere ganger, for å se om mengden av dette horomonet stiger eller synker..Litt usikker,jeg.rett meg opp, hvis jeg bare snakker tull nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,gjør det! Jeg skal på min første kontroll torsdag til uka. Er veldig spent! Håper på å få høre hjertelyden..men det er kanskje for tidlig i 10. uke?? Ja, dette er en fin side:) Leser og lærer hver dag her inne:)

Snakkes videre!

Hilsen fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...