PetuniA *HøygraviD* Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Jeg har sendt inn søknad til fødselspenger,og fått svar fra TK om at den er i orden. Men jeg har funnet ut at jeg var dum når jeg valgte 80% istedenfor 100%,fordi ejg har ingen jobb å gå tilbake til,og vil forandre det,ettersom permisjonen ikke har begynt å løpe enda så var det fullt mulig å forandre det,men jeg vet ikk ehelt hvordan? Skal jeg bare sende inn ett brev med navn,adresse og fødselsnummer,og skrive at jeg vil ha 100% istedenfor?
hønepøne;-) Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Jeg ville ha ringt TK og spurt først, eller sendt en mail. Det ordner seg sikkert!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 22. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2006 Jeg har sendt mail og de sa jeg kunne forandre det,ettersom jeg ikke gikk ut i permisjon før 27.12. Men de sa ikke hvordan..
fikk prins 11.01.07 Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 du burde ringe trygdekontoret og snakke med saksbehandler...du oppgir bare fødselsnummer når du ringer...da vil du nok få beskjed om du må sende inn noe mer eller om det er nok og gi beskjed pr.telefon. Jeg har aldri vært bortil det før..men tror nok det er det enkleste for deg. Når alt kommer til alt vet du vel da at du jun får 100% lønn i 42 uker??? istedet for å dele 80% lønn over på flere dager... dvs at du ikke får penger i det hele tatt etter 42 uker...hvis du skal være hjemme med babyen din lenger samme hva spiller det kanskje ingen rolle for deg... lykke til =0)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 22. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2006 Om jeg ikke får jobb med en gang så får jeg mer i arbeidsledighetsstønad fra NAV etter permisjonen er ferdig. Og jeg har allerede gått alt for lenge hjemme føler jeg,på svangerskapspenger,så jeg har sikkert ikke noe imot å begynne å jobbe igjen etter 44 uker,om jeg får noen i det hele tatt.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 da skjønner jeg at du ønsker 100% lønn....jeg fikk brev i posten idag og har fått lønnsøkning...det er så utrolig deilig...for det utgjør nesten de 20% jge har mindre i permisjonen...jeg vil ha 80% lønn og lengre tid sammen med gutten min...men det er fordi jeg selv jobber i barnehage og syntes det er greit at han har fylt ett år før han begynner der... så nå ordna det seg ganske bra for meg da...hihi...håper du får deg jobb og at du får alt til å ordne seg med fødselspengene...det går sikkert i orden det da,,, ellers lykke til med den lille i magen....og ikke minst kos deg med den tideen dere har sammen hjemme...tiden går så forferdelig fort det første året... klem =0)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 22. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2006 hehe,jeg hadde jo valgt 80% selv om jeg hadde hatt en jobb å gå tilbake til,men det ser ikke ut til at det er tilfelle,og da vil jeg jo ha mest mulig penger. Skjemme bort den lille litt det første året,mens han ennå ikke tar skade av det Jeg synes tiden nå går veldig sakte i alle fall... Men det blir sikkert annerledes når junior kommer Kos deg du og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå