Gå til innhold

Vil dere vite kjønn?


Cipra har 2 jenter

Anbefalte innlegg

Vil dere vite kjønnet på babyen når dere skal på UL rundt uke 18?

 

Synes det virker som det er blitt mye mer vanlig å vite det nå enn sist jeg gikk gravid (for 6 år siden da;)

 

Jeg er enda litt ubestemt på om jeg skal vite det eller ikke, gubben har lyst, jeg synes det er spennende å ikke vite, men vi må vel bli enige sammen om hva vi skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi skal vite kjønnet, klarer ikke vente med å få vite det. Har egentlig alltid vært så opptatt av at man ikke skal vite det, men nå når jeg er gravid har jeg en helt annen mening.

 

Det er så mange andre ting rundt selve fødselen man gleder seg over, så akkurat da er det liksom likegyldig å vite kjønnet. Ikke at det ikke har noen betydning da, men kanskje mer når det lille nurket er inne i magen!? Navn og klær er noen av grunnene til at jeg vil vite det, og at man får en større nærhet når man kan kalle barnet i magen ved et navn, og ikke bare babyen.

 

Og selvsgat er ikke nyskjerrigheten noe liten heller! :)

 

Men skjønner også de som ikke vil vite det, litt iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at jeg ikke vil vite,men får se! Litt vanskelig å finne søte unisex-klær,og noe vil man jo ha klart til den lille kommer,ikke bare dølle hvite bodyer:-) Får se når den tid kommer,er veldig ubestemt! Vi har både gutte-og jentenavn klart fra før av .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt mer konkret og ekte å kunne forholde seg til kjønn, men er dessverre ikke alle som ønsker å vite som får vite (av ulike grunner). Men jeg og mannen har veldig lyst til å vite, om mulig:-) Utrolig spent.... Første time hos lege/gynekolog til tirsdag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil absolutt vite kjønnet. Er enig i at man kanskje får en litt mer nærhet til babyn i magen , da :0) Mannen og jeg er begge litt for nysgjerrige og veldig dårlig på å holde på hemmeligheter så den nyheten vil lekke med en gang, det er helt sikkert. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vi vil vite! klarer nesten ikke å vente! har alltid sagt før at jeg ikke skal vite før barnet kommer, men nå når jeg er gravid så vil både jeg og samboer vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA!!!!

 

Mente at det trenger man ikke vite helt til jeg ble gravid forrige gang. Da så jeg ingen grunner til ikke å vite det. Litt spennende å se om det stemmer uansett (dersom man bare er på en UL hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at jeg ikke vil vite hvis jeg blir gravid... og holder fast på det. Foreløpig :-) Liker tanken på å tenke på både gutte- og jentenavn. Ang klær så vil jeg helst ha litt kjønnsnøytrale klær (gult, grønt osv), ikke rosa-rosa-rosa eller lyseblått over hele linja. Foreløpig kanskje med det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk endret mening etter at jeg ble gravid selv. Før var ikke det så viktig, men nå har det mye med praktiske grunner å gjøre :=) Uansett kjønn, vil barnet være veldig velkomment!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, enig med deg, det virker som om det er vanligere nå ja enn for 6 år siden (vi har også ei datter på 5). Sist gang var vi fast bestemt på at vi ikke skulle vite. Inne på UL så ombestemte vi oss, MEN de kunne ikke se noe allikavel....Neivel. Så vi levde i spenningen. Var faktisk ok det også. Men tror nok ikke at vi greier å holde oss denne gangen heller, hvis de i det hele tatt greier å se kjønnet da.

Jeg vet forresten om noen som var på UL tre ganger, og hver gang fikk de vite at det var ei jente, men neidda, ut kom en gutt. Det må være ille, man er vel 100% sikker etter 3 UL, kjøpte jenteklær og greier.... Så man kan vel ikke stole 100% på det, eller?

 

Hm... vet forresten ikke om jeg vil vite det allikavel..... Blir morsomt å se om noen måneder om vi vet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært sikker på at jeg selvfølgelig ville ønske å vite kjønn, men nå har jeg faktisk ombestemt meg. Min kjære er like enig som meg, så for oss blir det sannsynligvis en hemmelighet helt frem til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...