Gå til innhold

bite,lugge,klype....

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår på 10 mnd har begynt med disse "tingene"!!! han er stor for alderen og tar taki andre barn,han er skikkelig hardhendt... hva skal man gjøre for at han skal slutte?

trenger råd her!!

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff..jeg skjønner frustrasjonen din der :) Min lille skatt er akkurat lik han også. Han vil jo bare kose da og skjønner ikke at det kan være litt voldsomt. Jeg pleier bare å holde hånda hans og stryke den på kinnet mitt i stedet, når han begynner å klappe, han synes det er kjempe koselig og smiiler stort da. Han har begynt å gjøre det selv i steden også men det hender han blir ivrig og glemmer seg :)

På andre barn må man nok bare sitte sammen med dem og følge med. Han er jo bare 10 mnd enda, så det er greit å følge med på fingre som vil utforske andres øyne eller tenner som vil smake på andres hender..hehe..:) Det er hvertfall slik jeg gjør det, håper det ga deg noen tanker eller ideer om hvordan du kan ta tak i det med smårollingen din!

Skrevet

Snuppa mi på 7 mnd driver også på sånn. Når hun gjør det på meg, ser jeg alvorlig på henne, rister på hodet og sier "Nei, ikke sånn, da får mamma vondt. Du må kooose" Også tar jeg hånden hennes og stryker på kinnet mitt samtidig som jeg styker på kinnet hennes. Da slutter hun som regel, men gjør hun ikke det. så tar jeg henne vekk og sier " hvis du gjør sånt, så får du sitte der" Sitter rett ved siden av henne og hun blir som regel dødlig fornærmet. Etter max et minutt tar jeg henne opp og så prøver vi igjen. Det har hendt jeg må gjøre dette flere ganger, men da slutter hun også.

Når det gjelder andre unger, er det ikke så lett. Hun elsker å være sammen med de på sin egen alder og blir så ivrig at hun går helt rundt seg selv. Da blir det ofte litt utilsiktet fekting med armer og ben som går utover de andre. Da sitter jeg på gulvet ved siden av dem og passer på og tar henne litt vekk dersom iveren tar fulstendig overhånd, lar henne roe seg ned for så å prøve igjen.

Da sønnen min var på samme alder, var han helt lik, og dette fungerte veldig godt på han og etter noen mnd, så var problemet borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...