Gå til innhold

ARG

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig.. Pappaen ringte mj for å høre om jeg kunne ha jentungen i helga(hans helg). Jeg sa at d ikke passet for jeg skulle jobbe å fikk besøk. Da kom han med at han skulle aldri mer stille opp for meg om jeg trengte det.. Han har kansje stilt opp for meg 2 ganger.. Resten av gangene har han fått andre til å stille opp.. Jeg kan ringe til han å spør om han kan ta snuppa en helg, da må jeg godta et nei, men når han trenger en fri helg tror han at jeg skal kasta fra meg alt å stille opp for han... åååååååå.. blir så frustrert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjenner din frustrasjon ,, her har jeg måtta ta avkall på jobben noen ganger for faren ikke villa ha stilt opp ,men at jeg skal ta ungene for han ei helg og en dag osv det er en selvfølge liksom .,. sånn som i helga no er det hans helg , men han skal bort, da sa jeg nei jeg kan ikke siden jeg ikke fikk jobbet sist helg må jeg det nå,, da ble han drit sur osv, sa eg ikje kunne rekna med han mere ,,,

da sa eg det har e ikje gjort heller før,men da kan ikje du forvente at eg ska ta de heller for deg, da va det plutselig eg som ikje villa a mine egne ungar ,..

Skrevet

Syns mennene deres høres umodne ut...... Be de om å ta ansvar for livet sitt og barnet sitt.

Har heldigvis sluppet sånne situasjoner. Her hjelper vi hverandre. I dag er det samværsdag, men faren er syk og lurte på om barna kunne være til meg. Så klart kan de det. En annen gang kan det være jeg som trenger en ekstra dag, og da stiller han opp. Er tross alt barna våre!

Skrevet

Om pappaen ikke ha kan samvær i sin helg, er det strengt tatt ikke ditt problem at han ikke kan. Da får han finne noen andre, som f.eks familien hans?

Skjønner at du blir frustert, hva med å skrive en samværsavtale å få med at dersom den som avlyser samvær må selv ta ansvar for at barnet er hos noen andre, å ikke overlater det til den andre foreldren.

Er jo greit om han er syk f.eks eller det har oppstått kjempekrise en sjelden gang.

Skrevet

Vi har skrevet samværsavtale. Han er flink til å ha henne, men når han vil noe passer det ikke for han å ha jentungen.. Som denne helga skal han på fest. Men jeg føler at han presser andre til å ha jentungen når han ikke kan.. Mora til dama skal kansje ha henne lørdag til søndag, men hun er ikke alltid bra.. Hun har en sykdom(husker ikke hva den heter). Sist han hadde jentungen var han ute.. å denne helga skal han ikke ha henne.Å dama til faren har sagt at hun tar mer ansvar for henne enn hva faren gjør.. Han orker ikke å leke med henne, legge henne dama gjør det meste... Han tenker ikke på hva jentungen føler når han ikke følger opp avtalene.. Han ser henne kun annen hver helg å da blir d en hel dag.. for han henter henne i 5 tiden fredagen å da er d ikke lenge til hun skal legge sj.. Så kommer han med henne søndagen ca i 5 tiden... Hun vart helt ifra seg en dag han kom senere enn vanlig.. Hun va sikker på at han ikke kom å hylgren..

Om han hadde vært syk eller en kjempekrise så hadde jeg selfølgelig stilt opp for han.. Det hadde vært noe annet.. Men at han skal på fest synes jeg er en tåpelig unnskyldning for å ikke ha henne..

Han forstår ikke at jentungen blir lei seg når han ikke kommer.. å det er jeg som må trøste henne.. Men men.. håper han blir mer ansvarsfull snart..

Skrevet

Er ikke bare å be om at de tar ansvar for barnet sitt.. Er noe han må ha lyst til.. Å klare å tenke på andre å ikke bare seg selv..

Jeg har snakket til han mange ganger, har vært på familievernkontoret 3 ganger, men hjelper ikke stort når han ikke går skikkeli inn for det..

Skrevet

Mannfolk... Er ikke enkelt å forstå seg på de.. Men får håpe at de blir voksne snart

Skrevet

Har dere skrevet noe i avtalen som har med avlysning av samvær å gjøre? Vis ikke burde du innkalle til nytt møte å få dette på papiret.

Har selv vært i samme situasjon med at far gang på gang har avlyst samvær, eller faktisk ikke avlyst engang, han lot bare være å ta tlf på samværsdagen å unnskyldte seg 2 dager etterpå om at han var trøtt å hadde sovna??

Han blir hvertfall ikke mer ansvarsfull av at du godtar dette å legger det til rette for han at han kan holde på sånn.

Du får si til han at neste gang han skal avlyse så får han fortelle det til dattera si selv for det er ikke din jobb.

At han dropper samvær fordi han skal feste er jo helt på trynet, han har to andre helger å feste på.

Skrevet

Har sagt at han får si det til jentungen selv.. Jeg vil ikke skuffe henne, det får han stå for selv..

Vi har alt avtalt. Om han absolutt ikke kan ha henne skal han ringe meg 1 veke i forveien for å avtale. Å at jeg kun tar henne vist han må jobbe elr er syk.. Kommer ingen vei uansett.. Han tenker kun på seg selv og ikke hvordan jentungen blir påvirket. Men det er han som taper på det..

Han savnet henne for en stund siden å spørte om han fikk ha henne 1 veke.. Jeg sa at det skulle han få lov til for jeg vil jo jentungen sitt beste oxo.. Å det er å få et godt bånd til faren. Men det jeg fikk vite var at det var damen has som hadde hatt henne mest.. Å nå bruker han det mot meg.. At han hadde henne en helg som var hans frihelg.. så da tror han at han kan bare kreve en frihelg når det passer han..

Skrevet

Mannfolk... Er ikke enkelt å forstå seg på de.. Men får håpe at de blir voksne snart.

Skrevet

Gir opp... kommer ikke der jeg vil den skal stå

Skrevet

Jeg hadde innkalt til et nytt møte for det er tydelig at far ikke holder seg til avtalen. Det er jo nettopp det som er poenget med en avtale, at man skal slippe å krangle om noe som helst, for vis begge følger avtalen til punkt og prikke så blir det jo ikke noe krangel, siden begge er enig i det som står skrevet.

Poenget er at du spurte han om han kunne ha henne en ekstra helg å han sa ja, ikke noe å diskutere der akkurat. Det er jo han selv som sa ja.

Men det betyr ikke at han har krav på at du sier ja til han når han spør, vis det ikke passer for deg.

Han kunne bare sagt nei til deg han vis han ville, å regner ikke med at du hadde klikka på han, noe han gjør på deg.

Får inntrykk av at han tror han kan herse med deg, men vis han at han tar feil. Greit at man skal samarbeide men himmel og hav, han krever jo at du tar barnet en helg som er hans. Han kunne pent spurt deg å respektert det svaret han fikk, selv om det ikke falt i smak.

Bortskjemte BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP

Skrevet

Han sa han ville ha henne.. Jeg spørte han ikke.. Var noen han selv ville.. Han mener at alle mine venner skal stille opp når som helst, at jeg skal spør de hver gang han ikke kan ha henne.. Men jeg vil ikke bruke vennene mine sann.. De få gangene jeg virkeli trenger barnevakt spør jeg dem og da stiller de som regel opp.. Men når jeg først har fri helg tilbringer jeg tid sammen med de.

Er ikke så mye vits i å få en ny avtale.. Han sier seg bare enig i alt som jeg sier så skjer det ingenting

Skrevet

Om han ikke følger avtalen så kan det få konsekvenser for han, så du burde abselutt ta kontakt med FVK igjen.

Skjønner at du ikke vil bruke vennene dine hver gang han ikke kan plutselig, men sånn kommer det til å fortsette vis ikke du setter foten ned! Enten får han følge det samværet dere har blitt enig om eller så får han drite i hele ungen. Barnet trenger stabile forhold rundt seg, å han ikke mye stabil når han avlyser sånn i hytt og pine. Da er det viktig at du ikke gir deg nå, å gjør dette for jenta di sin skyld. Det er dere som blir sittene igjen som taperne her når du lat far ture fram som han vil.

Han trenger et spark i ræva fra det offentlige å da kan det hende han faktisk skjerper seg. Gi det et forsøk hvertfall.

Skrevet

skjønner deg så godt, irriterende sånn.

men ser mange skriver kontakt familievern kontor,hva pokker? skrive ett papir, som er så lett og gå vekk fra? ingenting som skjer uansett hva dere blir enig om på familievern kontor, alle kontrakter er for og brytes, skal ikke være sånn, men veldig mange ser som ser det sånn.

være voksen og tenke barns beste er det beste. Kontakter advokat jeg om ting ikke blir fulgt,virker bedre på de det.

lykke til. be den eksen din om og bli voksen og stå på for sitt barn. fester kan han legge opp til helger han ikke har barnet.

men lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Hei Charlie!!

Ser at du skriver om at far kan få et spark i ræva av det offentlige hvis han ikke følger avtalen. Jeg lurer på hva de mener da? Eksen min betaler ikke fullt bidrag for det har han ikke råd til, så det offentlige kan ikke straffe ham økonomisk, tror jeg. Noen andre tiltak du vet om??+

Nytter ikke snakke til eksen min, han har glemt det med en gang.

Skrevet

Vil bare si at det faktisk er viktig å si nei innimellom. Jeg selv var for snill å klarte aldrig å si nei når han skulle noe i de helgene. Nå sitter jeg her og kan ikke huske sist helg han hadde de en hel helg.

Noen spiser hele hånden bare du gir dem lillefingeren.

2hver helg er ikke så forbanna mye så de må klare å planlegge litt, vi som sitter med barna hver dag klarer det jo.

Skrevet

De kan få bot.

Går man videre til namsmannen og får en kjennelse der at hvis evt mor/far ikke har barna sine til avtalt sammvær kan et utlegg på bot komme de gangene dette skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...