Gå til innhold

Sinna på Notar!! Bare må få det ut en plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig solgt leiligheten vår. Brukte Notar til tross for alt skriveriet og er veldig fornøyd med salgsresultatet. MEN.. Før vi valgte å bruke notar, bad vi megler lage et tilbud til oss. Han kom med et tilbud på 48000 kr i avgift og markedsføringspriser (inkludert fotograf) og 2,2% provisjon. Nå i ettertid når oppgjørets dag oss i mellom nærmer seg, har han plutselig lagt på 7000 spenn PLUSS at han sier fotografen ikke var med i tilbudet. Han kommer på egen regning på 2500 spenn. Og når vi spurte han hvorfor 9000 mer enn det vi fikk tilbud på, sier han at det kun var en veiledende pris.

Men i tilbudet står det ingen steder at det bare er veiledende pris. Står flere steder at det er hans tilbud til oss dersom han fikk oppdraget.

Hva gjør man med slike? Er så forbanna!! 9000 er jo bilsetet og vogn omtrent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg, Det hadde jeg aldri godtatt, forhold dere til det som står i tilbudet og stå på krava!!! Jeg har jobbet med innkjøp, og de kan ikke legge på andre kostnader i etterkant av tilbudet uten å avklare det med kjøper først. I værste fall annmeld megleren for forretningssvindel!

Lykke til!

Skrevet

Nja.. du sier noe der.. Ringte til en daglig leder i Notar i en annen bydel og la veldig anonymt frem saken. Han mente det ikke gikk an å gjøre det slik han megleren har gjort det. Så har vi jo forbrukerrådet også.. De skriver jo gladlig noen sure ord om Notar. Han skal ikke slippe unna nei!!

Skrevet

(hører ikke til her før om en liten uke, men trykket feil på forumlista..)

Ring/kontakt forbrukerombudet!!!! De er kjempeflinke, gir gode råd og kan alt om dette! Vi har hatt trøbbel med Notar etter et "gratis" prisoverslag som slettes ikke var gratis etterpå. Ringte forbrukerombudet, fikk et svar og.... i bosset med kravet fra notar.

Lykke til!

Skrevet

Skal ta en telefon med en gang jeg ;) Skal ta rotta på hele Notar!!!

Skrevet

Ikke aksepter dette! du har fått et tilbudet skriftlig som er gyldig, si at du har ringt anonym til annen notar megler som mener papiret ditt er gyldig. si også at om de skal lage bråk så går du til forbrukerrådet og avisa. dette er svært effektivt, men vis at du mener det. avtale er avtale. NOTAR ER NOE DRITT. du er ikke førstemann som er blitt lurt.

Notar får jo en del negativ blest her også med at du skriver hit.

Lykke til, la oss få høre hvordan det går

Skrevet

Lykke til!

De er bare så fordømt arrogante!!!

Vi vurderte også å ta kontakt med pressen på en eller annen måte; lokalavis, riksavis eller TV2... Nå trengte vi ikke det, da, men stå på krava, de tjener MYE penger på at vi ikke orker/ikke tør/ikke gidder.

Av og til er det DEILIG å være en tikkende hormonbombe!!!

Skrevet

Ringte forbrukerombudet. Hun første jeg snakket med bare lo av hele Notar og sa at det ikke en gang er noe som heter veiledende pris. Da jeg leste opp brevet med tilbudet i var hun helt enig i at dette var et konkret tilbud. Venter på tlf fra en som skal veilede meg i hvordan vi skal gå frem.

Endelig fikk jeg bruk for homonene mine ;)

Takk for støtte og svar til tross for at det har null og nix med babissene å gjøre ;p

Skrevet

Hadde en lignende sak for noen år siden da jeg solgte leiligheten min. Vi innkalte megleren og hans sjef til møte og fikk refundert beløpet! Vi hadde alt vårt på det tørre, da vi hadde et skriftlig tilbud og gjentatte ganger ved kontraktskriving hadde spurt om det kom til å komme ekstra kostnader på salget- noe han den gang benektet. Var litt andre ting i tillegg somm gjorde at vi ikke var helt strålende fornøyd, men iom at vi tok opp ting på "riktig" måte ble vi godt mottatt og begge parter ble fornøyde.

Skal legge til at dette ikke var Notar, da. Har hørt mye rart om de....

Skrevet

Han megleren vår har nok endret en del ting i den kontrakten vi har signert i forhold til det tilbudet vi fikk i utgangspunktet. Men i følge de jeg nå har ringt, så er ikke det gjeldende så lenge han ikke har informert oss om at kontrakten inneholder andre priser enn tilbudet.. Så hvis han ikke går tilbake på tilbudet kommer vil til å sende klage til reklamasjonsnemda for eiendomsmegling. Og da spørs det om han ikke må gi etter. De har allerede mange saker på Notar..

Var godt å få det ut!!!!

Skrevet

Kan nok hende det blir værre om dere har signert en kontrakt der det står at dere skal betale ekstra for diverse. Hvis det derimot bare ser ut som en ennen måte å skrive det samme som står i tilbudet på blir det enklere.

Lykke til.

Skrevet

Hei.. vi kjøpte hus via Notar for ca 2.5 år siden.. da MÅTTE vi inngå eiersikteforsikkring( noe som dukket opp etterpå vi hadde lagt inn bud og det stod ingenting om dette i salgsoppgaven... selger og kjøper vist deler på denne). den skulle gi oss muligheter til å klage vis det var vesetlige feil og mangeler.. ( det har man jo egentlig uansett). det som skjedde var at vi etter en stund fant ut at trappa gikk fra hverandre.. Dette hadde ikke takstmann, Notar eller vi sett når vi var på visning.. Vi ringte notar, men fikk høre at dette ikke var en oppussingsforsikkring..og at det burde vi sett på visningen.. Når trappa går fra hverandre kaller ikke jge det vanlig oppussing.. og når en takstmann ikke ser det er det ikke lett for vanlige folk å legge merke til slike ting. Med Notar kom vi ingen vei, det endte med ( etter mange samtaler med forbrukerforbundet)at vi nektet å betale for eierskifteforsikkringen. det er jo en forsikkring som kun er til fordel for selger.. vi har jo rettighetene alikevell..

I dag står det tydelig i salgsoppgaven at man må inngå eierskiftforsikkring.. Det er mye tull med notar fikk vi høre når vi snakket med forbrukerforbundet..

Håper det ordner seg for dere.. ikke gi dere, så lenge de ikke har dokumentert dette så kommer de ingen vei.. De er så sleipe att.....

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Når du skriver kontrakten tenker du da på OPPDRAGS-SKJEMA ?

Dersom megleren kommer med ett muntlig tilbud er det ekstremt viktig at dette samsvarer med hva som står i oppdrags-skjema som dere signerer. Dere kommer ikke noen vei om dere har undertegnet dette og de prisene dere nå blir belastet for står der.. GRRRR!!!!

Jævli surt og for en pikk av en megler - men det er viktig å sjekke dette og ikke bare signere mens megleren prater hodene deres fulle!!

Dere har jo hvert deres eksemplar av denne avtalen og den er bindene og gyldig og helt vanntett- med mindre han har glemt dato da.. da er oppdraget ugyldig og megler har ikke rett på en krone.

Oppdrags-skjema er et juridisk dokument som er gyldig som avtale i 6 mnd fra datoen som det ble signert!!

Sjekk det før dere går videre. Ingen kan bevise hva som har blitt sagt og ikke sagt!

LYKKE TIL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...