Gå til innhold

"Baby Shower"


Christine¤Sebastian¤

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke like intressant for alle men.....

 

Fant ut at jeg får holde min egen baby shower..siden ingen vil "holde" det for meg;)

Jeg gleder meg veldig mye,men er redd jeg har tatt vann over hodet....Begynte med å invitere de aller nærmeste venninner bare,mens det nå bare har hopet seg på med folk. Vi blir 30-40stk!! Disse skal jeg holde med kake o.l......Hjelp!

 

Jeg fant ut isted at jeg byttet tema til: baby shower/ vorsepiel...da kan de som vil dra ut etterpå..håper det blir en god del;-) hehe...

 

Deilig at typen blir med å planlegge ihvertfall,vi skal ha noen "leker" osv..det er gøy!:-)

Jeg har ikke akuratt så mye krefter til overs om dagen,så godt med en partner som kan "underholde" litt...hihi..

 

 

Morgen klem fra meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe,så koslig da! Men pass på så du ikke tømmer deg helt for energi nå da;-)

Jeg ble egentlig lovet av noen venninner at de skulle holde det for meg,men har enda ikke hørt noe om det så,litt furt.

Nå er det kun litt over en uke til jeg føder så orker ikke ordne noe selv heller.

Nei,nok syting fra meg;-)

 

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tradisjon for å holde babyshower her i Norge da? Jeg har aldri hørt om noen som har hatt det. Trodde det var mer vanlig utover landegrensene, men jeg har kanskje misforstått?

 

Uansett så er det jo alltids hyggelig å treffes da, godt du har sambo til å hjelpe deg - jeg hadde ikke fikset det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh my.......... skal du arrangere fest for 30-40 stk, men hjemmebakte kaker of opplegg.... Du er jammen tøff du ;)

Jeg skal ikke ha noe baby shower, da vi blandt mine vener og familie ike har noe tradisjon for dette, ergo- ingen ordner for meg, og jeg orker IKKE arrangere noe slikt selv ;)

 

Kos deg, håper du får en kjempehyggelign kveld, men pass på at du ikke sliter deg ut da.... husk på lillen i magen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...poenget med en Babyshower (to shower the baby with gifts) er jo at noen skal overraske deg med det og ordne alt for deg da - ikke at du selv skal invitere og stå og lage mat til gjestene!

Synes det blir litt feil å holde gavefest for seg selv liksom..

Men ser at det er flere som holder festen selv, så jeg er vel litt gammeldags akkurat på det.

Håper imidlertid du klarer å holde det enkelt da (du kan jo for eksempel be venninnene ta med litt mat hver seg, istedet for gaver til babyen?)

så du ikke ender opp med noe som bare blir slitsomt.

 

Lykke til !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel egentlig meningen at noen holder det for en, men siden ingen gjorde det tenkte jeg at jeg like gjerne kunne gjøre det selv;)

Jeg pleier å holde gløgg kveld for alle venninnene mine rundt 1.des hvert år,så er jo vant med å arrangere sammenkomster...selv om denne ble enda større og jeg er høygravid da;-)

Samboer og 2 venninner skal bake for meg og vi skal finne på disse "lekene" sammen,tror det skal gå bra:-)

 

Jeg har familie som kommer fra USA og der holder de fleste som skal ha baby baby showeren selv faktisk..men det er vel en kjent tradisjon der.

 

Takk for omtanken uansett jenter:)

Jeg gjør kun det jeg orker,passe på den lille.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy da!!! ;)

 

Hos oss e det ingen tradisjon,men kunne gjerne ha tenkt mæ å holdt det for noen andre! Så gøy at du har så mange rundt dæ da,mista faktisk alt av venna så snart vi fortalte det...

 

Blir sikkert kjempegøy da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du får hjelp så går det sikkert fint!

 

Aldri vært noe sånt i min vennekrets, aldri hørt at det ble gjort i Norge engang før jeg så det her inne engang!

 

Kos deg masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg skulle ha første mann blei jeg tatt på senga og hele venne gjengen var samla hos svigerinna mi...og vi var en del som var gravid etter hvrerandre... men tror nok det bare blei med den gangen... ikke noe baby shower denne gangen....

er tradisjon at når ungen er født er det pappan sin tur... så hvorfor ikke ha noe for oss jenter.... men syns ikke en skal arrangere det sjøl.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og miio hadde babyshower med familie, et par venninner og søsken..vi arrangerte det og det ble veldig koselig! men akkurat det med gaver var litt flaut, men egentlig ganske greit, for da visste vi hva vi fikk i barselgave fra foreldre/søsken - så vi ikke trengte kjøpe det. (altså - babyshower - får enten barselgave og så liten oppmerksomhet v fødsel, eller symbolsk ting på babyshower og barselgave v/fødsel.) Men hørtes ut som en god ide at gjester tar med mat i stedet for gaver, da!

 

Men det var slitsomt å fixe det ...og dette er allerede ca en måned siden..men om du får mye hjelp..!

 

Og selvsagt startet babyshower som utenlansk tradisjon - som de fleste ting vi feirer (bortsett fra 17.mai ;) - men det synes jeg er totalt urelevant!! da må vi isåfall droppe karneval, julebukk, halloween, lucia, etc etc etc...og det blir jo trist !

 

Høres ut som du er litt som meg - elsker å stelle i gang til fest!

En morsom lek er: alle tar med barnebilde av seg selv - så gjetter man hvem som er hvem. kanskje litt vanskelig m 30-40stk, men...?

og - spise lakrissnor raskest uten hender

og - danseleken hihi (bare noen få tøffinger gjør det med publikum..hihi)

 

nå fikk jeg lyst på gløgg!!!!! åååååååååååååååååååå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...