Gå til innhold

Ingen her inne som liker populære navn???????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at "alle" her inne ikke liker navn som ligger på 10 på topp. Det er stadig snakk om poppis navn under negativ omtale.

Jeg for min del har "dessverre" bare navn på lista mi som ligger blant de 20 mest populære navna.

 

Hva er det absolutt fineste navnet dere vet da?

 

Jeg liker best Linnea og Lucas

eller Emil og Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker populaere navn! Og det snaaleste er at hvis jeg kommer paa et nytt navn jeg liker, som jeg selv ikke kjenner noen som heter, saa viser det seg rett etterpaa at det ligger paa topp hjemme! -Og jeg bor i Spania, og er paa utkikk her etter navn som kan funke paa begge spraak!

Dette hendte meg med Elias, Oscar, Isaac, Victor (som til og med skulle vaere oppkalling en vakker dag!), Mathias.. Og Sofia, Andrea, Miriam, Aurora og Carmen. (Hvordan i alle dager har Carmen blitt tatt i bruk hjemme?? Det er jo ur-spansk!!!)

Vittig dette her.. Men nesten alle navnene som er populaere naa synes jeg er kjempefine!

 

Jeg sitter igjen med Oscar og Elias, og Amaya (ikke paa topp da men..), Miriam, Emma og Sofia som mine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange av de populære navnene. ønsker bare ikke å bruke de på mitt barn... Litt kjipt når det er 4 i samme klasse med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle navnene på topp ti både på gutt og jente er nydelige, men som godiva sier blir det litt kjedelig når alle heter d samme.

Jeg vokste opp med ei jente med samme navn i klassen, og ble bestandig kalt etternavnet mitt.. Ikke like morsomt d heller!!!

Blir mindre personlig når mange på samme skole/sted/klasse heter d samme, men d er vel litt vanskelig og unngå da!!!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange av de populære navnene, men etterhvert har jeg liksom blitt litt lei av de. Linnea, Mathea og Emma er alle nydelige navn, men jeg ville ikke brukt de selv fordi jeg hører disse navnene "overalt" rundt meg for tiden. Vil helst slippe og dele navnet med altfor mange andre. Man får jo et veldig eierforhold til det navnet man gir barnet sitt og jeg legger godt merke til andre med samme navn som datteren vår. Det er jo hennes navn jo og så har noen andre bare "tatt" det ; )

 

Men Mathias er et av "poppis" navnene jeg ikke blir lei. Liker det så godt at om vi får en gutt neste gang kan det hende jeg gir blaffen i om han blir Lille-Mathias, Mathias X eller "Hansen" når han vokser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker populære navn... man må jo få kalle ungen hva man vil. Ikke finne det mest sprø navnet bare fordi man ikke skal ha likt som noen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid likt litt spesielle og helst norske, norrøne navn, men da jeg ble gravid og fikk barn "feiget jeg ut" og valgte et topp-ti navn fordi det var safe. Neste mann skal ikke føle seg like trygg :-)

 

Men jeg er glad vi valgte det vi gjorde, og elsker selvsagt navnet over alt!

Navnet er forresten Adrian Alexander ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mangen av de mest brukte, har kalt gutten for et veldig valig navn. Er en annen i barnehagen som heter det samme, men men... Vi synes det var finest, og det gjør visst mange andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir like feil å velge et poppis-navn "fordi det er safe", som å velge et sært navn bare fordi det er sært.

 

Man har jo gjerne flere navn man liker, og da kan det være til hjelp i elimineringsmetoden hvis man for eksempel sitter igjen med to navn, og det ene er et navn som er mye brukt i omgivelsene allerede, men det andre ikke er så vanlig. Så for meg er popularitet og "særhet" bare noen av variablene jeg vurderer når jeg skal lande på et navn.

 

Har selv et poppisnavn fra min generasjon, og ville helst unngå det samme for mine barn. Men da datteren min ble født, ble det også viktig å finne et navn som funket godt på mange språk, ettersom halve familen hennes er engelske, og vi bodde i et fransktalende land.

 

Til slutt stod det mellom Idunn og Selma, og selv om pappaen like Idunn godt, ble det "internasjonaliteten" til Selma, og at det klang godt med et utenlandsk etternavn, som ble tungen på vektskålen den gangen. Hadde situasjonen vært annerledes, hadde sannsynligvis den stigende stjerne til Selmanavnet gjort at vi hadde bikket over til Idunn.

 

Nå har jeg en ny mann, og vi bor i Norge. Med nestemann blir ikke internasjonaliteten en faktor, samtidig som det skal stå til et veldig staut etternavn, og da står Idunn sterkt igjen. Eller noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver bevisst å unngå de mest populære navnene. Av den enkle grunn at jeg selv har et navn som ligger blandt topp 5 det året jeg ble født og som var på topp 10 lisat også årene før og noen år etterpå. Det har ALLTID være andre med samme navn som meg i barnehage, skole, jobb... møter hele tiden andre med samme navn. Det er veldig kjedelig å være sårbar tenpring og bli kalt "store A..." fordi den andre som heter A er så liten. Det siste man har lyst til å være når man er 14 og beskjeden er stor. Jeg har er sjelden etternavn så etterhvert gikk alle over til å kun kalle meg ved etternavn. Ikke så kult det heller.

 

Mitt mål er å finne et navn som er godt kjent, men ikke øverst på listene. Ikke noe sært og spesielt, men iallefall lavere enn en 30-40 på poppis lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også de "populære" navnene. Vi har en Tobias -men det navnet var bestemt mange år før han kom til verden, og var ikke på topp ti den gang. Samme med Lucas, som vi kommer til å kalle nestemann (om det blir en gutt). Snakket om det før Tobias ble født og likte det veldig godt - men da hadde vi jo allerde et guttenavn. Så da bestemte vi at en evt neste gutt skal hete Lucas....og så er det plutselig på vei opp - typisk! Samboer har alltid likt navnet Emma - helt siden før han traff meg (og det er over ti år siden)...og så ble selvsagt det ekstremt populært! Skulle tro noen gjorde det med vilje;o) Emma er så oppbrukt nå at det liker jeg ikke så godt lengre, så vi sliter på jentanavnefronten... Men uansett er det virktigste at en liker navnet, og ikke velger det bort pga av det er på topp ti....er nå min mening:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...