Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Det er visst blitt veldig vanlig at små jenter danser ballett. Her på stedet er det en privat danseskole for unger som er blitt meget populær. Det er visst store horder av jenter i 4-5-årsalderen som er med på ballett-timer. Jeg har også sett at det er små, rosa ballettkjoler til salgs i mange butikker nå. Min datter går på kulturskole på andre året, der de holder på med ulike aktiviteter til musikk. Mange av jentene som var med i fjor har sluttet og begynt på ballettskolen i stedet. Jeg kunne også tenke meg å la jenta mi bli med på ballett eller annen type dans, for jeg tror at det er godt for motorikken. Jeg tror imidlertid at det ikke er det som gjør at så mange får jentene sine til å begynne med ballett. Jeg tror det har noe med sosialisering til søte, yndige jenter å gjøre. Selv er jeg veldig interessert i idrett, men jeg vet at det ikke er så mange andre mødre som er det. Det er jo ikke så mange andre mødre som står på for å få jentene sine med på annen kroppslig aktivitet! Tar jeg feil? Hva mener andre om dette?
Gjest Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Her jeg bor er det turn som er mest vanlig for små jenter og en del gutter. De andre idrettstilbudene er for større barn, så det er ikke aktuelt før de er 6-7 år i alle fall. Sønnen min gikk på allidrett da han var liten, og det var veldig kjekt. Da fikk ungene forsøke seg på ulike idretter, både ute og inne. Så hvis det ikke finnes et slikt tilbud der du bor, kan du kanskje vurdere å starte noe slikt selv?
Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Debatten fortsetter på siden for 3-5 åringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå