Gå til innhold

hvor mye veier babyen på 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er født 2 mnd før tiden, og er i dag 4 mnd korrigert. Litt nysgjerrig på hvor mye terminfødte babyer veier når de er 4 mnd. Gutten min veier 6850 gram. Synes han er veldig stor. Var bare 1500 da han ble født...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil jeg si han var stor ja!! Her er hun 6500 gram ved 4 mnd, og var 4kg ved fødsel.

Skrevet

Gutten min som veide 4kg ved fødsel var 8400g, jenta mi som var 2500g ved fødsel var 5kg da hun var 4mnd og 6100g da hun 6mnd.

Skrevet

Min lille gutt var 3,760 ved fôdsel og i dag er han 4 mnd akkurat, 67 cm og veier 7,6kg.

Skrevet

datteren min var 6800 gram på 4 mnd kontrollen.. hun var 3220 da hun ble født....

hvordan fungerer det egentlig med korrigert alder? er det utregnet fra når terminen er?så i teorien så er han egentlig 6 mnd? bare lurer altså.....

datteren min er nå 6.5 mnd og veier 7740 gram..... har ikke gått så mye opp de siste to mnd...

Skrevet

Ja, det er 6 mnd siden han ble født, men når det gjelder utvilking skal vi alltid korrigere til termindagen fram til han er rundt to år. Altså legge til to mnd.

Takk for svar, ser at han har tatt igjen både vekt og utvikling sammenlignet babyer som han egentlig er like gammel som. Det er veldig godt for en bekymret mamma...

Skrevet

Gutten min var 7490g på 4mnd kontrollen. 2910g ved fødsel

Skrevet

Simen er 4 mnd idag:) Har ikke veid på tre uker og da var han 7810 (3370 v fødsel) Er nok i overkant av 8 kg nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...