Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Har ligget fint på ryggen til nå. Er 7 mnd. Men nå har hun plutselig begynt å rulle seg rundt i sengen, legge seg til siden og til ryggen, etter hun har sovnet. Jeg blir litt stresset av dette kjenner jeg. Vil ikke bruke babysafe, hun våkner lett om jeg snur henne etter hun har sovnet, og dessuten snur hun seg bare igjen. Et annet problem dette har ført med seg er at hun tisser ut av bleien og er våt oppetter siden. Noen råd her? Burde jeg bli bekymret?
Fikk maibaby06 Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Min gutt er 5og en halv mnd og legger seg ofte på siden etter at han er sovnet. Fikk høre på hs at så lenge de gjør det selv etter at du har lagt de på ryggen er det greit (hm, men man vet jo aldri...). Er også litt engstelig og derfor litt mer inne og ser til han når jeg har sett at han har snudd seg på siden. Har også gjort som du og forsøkt å snu men da våkner han bare.... Vil også gjerne høres andres råd om dette.
@nemone Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Hei, jenta mi har snudd seg over på magen helt fra den dagen hun kunne snu seg fram og tilbake selv. Jeg har snakket med HS om det og hun sier at sålenge barnet snur seg selv (og kan snu seg tilbake igjen) så er det ingen fare. Jeg tenkte også - hva skal jeg gjøre - jeg kan jo ikke våke over henne hele tida. Jenta mi turner rundt i senga - babysafe er helt utelukket her (iallfall nå, da måtte jeg ha begynt lenge før...) Jeg er ikke bekymret over at snuppa mi sover på magen/siden. (hun sov også på siden da hun var nyfødt da hun lå i tverr/seteleie og ikke klarte å rette ut bena før etter en måned - jeg var mer bekymret da) Ift det med at hun tisser seg ut - jeg ville prøvd en bleiestørrelse større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå