Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 En ting til angående epidural. Jordmor sa at for fleregangsfødende, så kan epiduralen stå på til fødselen er over. Hvordan virker da denne bedøvelsen under utdrivningen? Uten epidural, så sprenger det og svir noe så forferdelig når barnet kommer ut. Hvordan er det når en har epidural? Blir det bedøvet nederst, kjente dere denne sprengingen og sviingen? Takker så mye for flere svar!
//MAM\\ Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Hei. Jeg har født både med og uten epidural. Under pressriene var det litt vanskelig med epiduralen, rett og slett fordi jeg ikke kjente hvor lenge riene varte. Så jeg bare trykket i vei jeg. Når barnet kom ut, kjente jeg det ganske godt nedentil. Nå satt gutten min litt fast, hodet og litt av skuldra var ute mens jeg lå og ventet på nester rie. Men jeg klarte ikke å vente med å presse, det svei/brant noe helt for jæ#"g! Kjente også denne sprengingen. (Men det var så lite alt i alt, himmelsk å føde med epidural!)
*bolla pinnsvin* Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Fikk egentlig epidural for sent, oppdaget jordmora, for da den var satt hadde jeg full åpning og første pressrie kom. Er allikevel super-glad for at jeg fikk det, for jeg kjente ingenting da lillegutt kom ut! To press og han var ute!! Spurte til og med om jeg skulle presse en gang til, for jeg skjønte ikke at det var over! Blir nok epidural neste gang også
Nå kommer lillebror:) Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Hadde 3 x epidural, jeg... Helt til hun var ute, ja... Sprengte og svidde noe helt forferdelig!! Epiduralen hjalp bare mot ryggen min.
//MAM\\ Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Holder foresten på å lage en hjemmeside. Der er en kort og enkel beskrivelse av min siste fødsel: http://pic4.piczo.com/auroraogemrik/?g=26288191&cr=4
Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Har hatt en fødsel med og en uten, eneste det hjalp mot var toppene på riene, syntes det var like vondt under utpressingen likevel, kjente også pressriene like godt. Men, fikk den idet jeg skulle presse, så virket kanskje ikke så godt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå