Gå til innhold

Streken midt på magen på vei til navlen ...


AwholeNewWorld

Anbefalte innlegg

Jeg mener å huske å ha lest om denne streken som deler / flytter magemusklene ( tror jeg det var ) på et tidspunkt i svangerskapet... Noen som vet noe om dette? Og når det vanligvis skjer ...

 

Håper på en rask tilbakemelding fra noen som vet :=)

God kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste får en brun strek fra navlen og ned i løpet av svangerskapet. Tror ikke den har noe med magemuskler å gjøre. MEN, magemusklene deler seg etterhvert. Derfor skal man ikke trene situps etter 3. mnd. (etter 12 uker blir det vel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er vanlig å få denne "streken" .. Men vet du når det er vanlig at den kommer? Har lest det et eller annet sted, men jeg klarer bare ikke å huske hvor jeg har lest det.

 

Jeg har nemlig fått denne streken allerede nå .. Og mener at det er vanlig at den kommer mye senere i svangerskapet. Jeg er 5 uker og 6 dg på vei idag ...

 

Takk for at du sa ifra om sit ups! kjekt å vitte :=)

Hvor langt er du på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg fikk streken før jeg begynte å få mage forrige gang. I 5. mnd kanskje.

Det tok veldig lang tid før den forsvant etter fødselen. Har litt antydning nå hvis jeg legger godviljen til. Kan ikke huske å ha lest noe om når den kommer.

Jeg vet faktisk ikke hvor langt jeg er kommet. Har ikke hatt mens siden forrige fødsel (drøyt 14 mnd siden), men ble gravid med en gang jeg slutta på pilla nå. Hvis jeg regner fra første dag uten pille er jeg 5 + 5 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk den ikke før i 5 mnd? Hm... Min syns nemlig godt nå ... Merkelig! Får spørre legen når jeg skal dit til 1. kontroll i starten av des!

 

Så koselig at du skal en til nå :=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke 100% når jeg fikk streken sist gang, men mener det var en gang etter uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...