Gå til innhold

Navn som passer etter Saga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er ganske enige om at prinsessa skal hete Saga. Men vi har imidlertid lyst på ett navn til, både fordi Saga er såppas spesielt og fordi flere i familien har det.

 

Vi har smakt litt på Saga Evelina, som vi synes er veldig fint, men jeg er redd det er litt tungt. Derfor vil vi gjerne ha flere forslag... Har noen noe å komme med? På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saga Torine

Saga Oline

Saga Hansine

Saga Alvine

 

 

ja syns det passer med ulike navn som ender på -ine liksom?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saga Evelina var jo fint det! Ikke noe særlig hvis du vil bruke begge til daglig, men.. Da blir det nok litt tungt ja.

Men hva med:

 

Saga Helen(e)

Saga Elise

Saga Eline

Saga Amalie

Saga Lynn

Saga Hermine

Saga Sophie

Saga Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Saga Charlotte er fint.

 

Hadde selv Saga på absolutt topp, men min litt gammeldagse barnefar synes det ble for uvanlig. Veldig trist for meg.

 

Personlig synes jeg Saga er penest alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kommer nok ikke til å bruke begge navnene til daglig, men det er litt viktig for oss at de låter bra sammen uansett, slik at man kan bruke begge hvis det skal være ønske om det! Saga Eveline er naturligvis ett (veldig bra) alternativ, og det er jo ikke så tungt, som dere sier :)

 

Mange andre fine forslag også, jeg liker spesielt

Saga Alvine

Saga Eline

Saga Emilie

 

Tror forresten vi styrer unna Saga Solreiser ;-P hehe. Men flere forslag mottas med stooor takk! Er så utrolig mange kombinasjoner som man ikke har tenkt over, så det er bra med innspill utenfra!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min absolutte favorittbok tidlig i ungdommen, Skyggen over steinbenken av Maria Gripe, heter en av hovedpersonene Saga Carolin.

(Den andre hovedpersonen Berta mener at en jente med et slik navn må ha foreldre som elsker henne svært høyt, i motsetning til de som kaller datteren sin, ja nettopp "Berta";)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saga Evelina og Saga Alvina blir litt tunge. Det siste pga a'ene etter hverandre.

 

Hørt om ei som heter Saga Mackenzie, blir vel ikke verre enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...