Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Hvordan gjorde dere det? Dumt spm sikkert, men jeg selv er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det, og kunne trengt noen innspill. Feiret dere med stort selskap? Men tanter onkelr besteforeldre ol? -Eller barneselskap? Og så dette med mat. Kake, min datter er 11 mnd og 1 uke, og hun har aldrig smakt kake før..... og ikke is eller krem, eller gele med vaniljesaus++++ Og hun har altid bare fått vann. Grunnen til dette er vel egentlig bare at vi ikke har hatt noe særlig med selskapeligheter i det siste, og så er det jo dette med at de ikke skal ha noe melkegreier , som is eller sånn.... Så vi har takket nei i se selskapene vi har vert i. Men, skal hun når hun er ett år, bare få smake på sjokoladekake, og is og sånn? Hva med drikke da, gir dere noe ekstra god drikke til 1 åringen på den store dagen? Markerer dere den 1 årsdagen veldig?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Vi hadde pølsefest! og muffins og bløtkake. Hadde kun voksenfeiring med besteforeldre, tanter og søskenban til barnet. Voksne drakk brus men bursdagsbarne drakk tynn sukkerfri saft (nora 100% tror jeg den heter) Han hadde ikke spist kake før han heller, men det falt i smak, ikke hver dag en er 1 år! :-)
winneboo Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 I bursdagen her var to av tantene mine og onkel,ei venninne og barnet hennes,eks svigermor og sønnen hennes. Så vi var ikke så mange. Var mange som ikke kunne komme. Serverte eplekake med is og sjokoladekake. Snuppa fikk smake på begge deler(å det var andre gangen hun spiste det) Hun fikk ikke is da men kake. Hun drakk bare vann men det er fordi hun faktisk ikke liker annen drikke enn det. Ble ikke markert så veldig gitt, flytta inn i ny leilighet kvelden før så var bare masse stress hele greia. Blir sikkert bedre neste år
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Vi hadde to bursdager: en med familie og en med venner Må jo ikke spise is og kaker da. Går fint an å lage fruktfat å servere. Og vann å drikke. Det bestemmer du jo helt selv:) Snuppa mi fikk en egen liten kake da... Hehe. Med krem og blåbær på. Tror hun drakk melk og vann til .... Lykke til med den store dagen
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Herregud er det selskap så er det selskap!!!! her hadde vi kake og brus til ALLE. minsten fikk en grapse kake med masse krem og brus i koppen..litt må de jo få smake, det blir jo vanskeligere jolenger du utsetter ting de skal få prøve...
mammatilelias Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Vi inviterte foreldrene,besteforeldrene og søskene våre en dag,og venner med barn dagen etter,Elias spiste litt for mye kake og fikk litt vondt i magen på kvelden.Men han har smakt kake og is før.Ga ikke brus,men vann.
Ranveig R Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Vi hadde forholdsvis stort besøk, inviterte søskenbarn (men så har han berre to då), tanter, onklar, besteforeldre og oldeforeldre. Var vel 15-16 stk. Vi serverte påsmurte skjever (i og med at dei fleste kom rett frå jobb) i tillegg til kake, muffins, vaflar og frukt. Guten vår fekk smake på sjokoladekaka, men foretrakk vaflar og frukt. Til drikke laga eg saft til han, eg kokte eple- og pærebitar, moste dei litt og silte ut safta. Blanda med litt meir vatn så ikkje det vart så sterkt. Veldig populært og heilt utan tilsetningsstoff. Laga nok til å fryse ned litt, var greitt å ha då han var sjuk og ikkje ville drikke noko særleg.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Her blir det en familiebursdag og en vennebursdag! Og kake! Snuppa var i 1-årsdag i begynnelsen av nov, da smakte hun kake. Jeg hadde gitt henne middag før vi dro hjemmefra, så hun ville ikke ha så mye kake, men smattet og koste seg! Jeg lot henne drikke vann til, tenkte hun fikk i seg nok sukker. Dessuten har hun bare fått vann å drikke i tillegg til melk. Den siste uken har vi latt henne smake utvannet eplejuice, men hun foretrekker vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå