Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 skal til thailand i sommer, skal til puket og koh samui! noen som kan anbefale oss et barnevenlig hotell? er så vanskeligt å velge av alle de som er! skriv gjerne litt om hvorda du hadde det også håper mange gidde å svare da.. er ikke lett å legge opp ei reiserute:) trenger hjelp!
Vekt 75 Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Vi skal reise til Thailand 28 des og Være i Hua Hin og på Koh Samui i 6 uker tilsammen. Så jeg har ingen erfaring med Koh Samui enda men her er en link til hoteller på Koh Samui http://www.bjordal.com/hotel_samui.asp Så vidt jeg vet går det fly fra Koh Samui til Phuket her er en link til hoteller i Phuket: http://bjordal.com/hotel_phuket.asp Ellers får du kanskje noen tips på siden vår www.bjordal.com Vil også anbefalle og reise med fly på natten til Bangkok. Det er lurt å bestille hotell i god tid. Vi bestilte i sommer og da var det noen steder som var full booket når vi ville ha plass i januar!! Som sagt så kommer vi hjem 10 feb og da vet jeg litt mer om Koh Samui og kan gi mer råd. Kommer til å skrive en del om turen på siden vår etter turen. Lykke til med planleggingen. Det er jo halve gøyen.
Tigergutt Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Heisan! Vi har reist masse i Thailand, og vært flere ganger på Koh Samui. Vi har ei jente på 7,5 mnd nå, og det er første gang vi ska ha med henne i januar-07. Vi har alltid bodd på Chaweng beach på Koh Samui. Et hektisk, sjarmerende sted, men en veldig travel handlegate. Gaten er kjempe lang, hotellene ligger ved gaten, og så har du havet på nedsiden. Hvis jeg skulle reist til Koh Samui med barn, ville jeg nok styrt unna Chaweng. Ville heller oppsøkt stedet for shopping, og heller bodd på en roligere strand. Kan absolutt anbefale Lamai beach. Har aldri bodd der selv, men vært der mange ganger og spist og shoppet. Er du sikker på at du vil til Phuket? For meg er Puket et tragisk sted å være. Har kun vært der to dager, og det var nok! Vil aldri sette mine ben der igjen. Det er selvfølgelig vakre strender og mange shopping muligheter der, men det florerer av turister, gamle menn/unge unge kvinner, masse trafikk...osv... For meg er Phuket synonymt med Gran Canari. Jeg ville aldri reist så langt som til Thailand for å oppleve det samme som jeg kunne gjort på Porto Rico. Detter er MIN oppfatning av Phuket og Patong, men det kan jo godt hende at dere vil trives der. Hva med å dra til Kao Lak istedet? Eller Krabi og Aou Nang? Hvis du først drar til Koh Samui, og ikke ønsker å fly ned til Phuket, så finnes det andre muligheter inne i gulfen. Det er flott å ta ferje fra Koh Samui ut til Koh Phangnan. En flott øy 1 times tid fra Koh Samui. Her møter du det genuine Thailand. Masseturismen har ennå ikke inntatt øye, og det er primært backpackere som drar hit. Fra Koh Phangnan er det mulig å dra videre til Koh Tao. Dette er også en liten fantastisk øy. Kho Tao ligger 1,5 time fra Koh Phangnan.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Kjempekoselig å ligge på en strand der borte og tenke: "For et par år siden FLORERTE det med lik her, tusenvis av døde barn og voksne fløt rundt her...." Nei huff....bort der klarer jeg IKKE feriere etter alt som har skjedd !
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Anonym, du r meget syk i hodet og egoistisk.........................
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 det var jo bare min mening, jeg hadde ikke klart å slappe av på det stedet, alle de tankene hadde jeg faktisk tenkt. Jeg klarer ikke å sperre alt det fæle som skjedde ute, for så å ligge der og nyte solen for meg selv. alle er vi forskjellige, og jeg vet ikke hva som er sykest, og ikke tenke på det og bare seg selv, eller å faktisk tenke på det grusomme som skjedde.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå